مقتدایی: محتوای پیام رهبری به پوتین اطلاع‌رسانی خواهدشد

کد خبر: 1049698

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره سفر هئیت بلندپایه پارلمانی ایران به روسیه تاکید کرد دکتر قالیباف بزودی پیام رهبری به پوتین را اطلاع رسانی خواهدکرد.

مقتدایی: محتوای پیام رهبری به پوتین اطلاع‌رسانی خواهدشد

رادیو گفت و گو: عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با برنامه "رویداد" با اشاره به سفر کاری رئیس قوه مقننه ایران به روسیه اظهار کرد: دکتر قالیباف ریاست اجلاس کمیسیون مشترک را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دو کشور در عرصه بین الملل و آسیا گفت: این سفر بسیار پر اهمیت بوده و دستاوردهای مهمی دارد.

مقتدایی با بیان اینکه رئیس کمیسیون امنیت ملی رئیس مجلس را در این سفر همراهی خواهد کرد: ما عملا در جهت حداکثرسازی روابط با کشورهای آسیایی هستیم که اگر هماهنگ باهم عمل کنند؛ حد بالایی از منافع را بدست می‌آورند.

مقتدایی ایران و روسیه را دو کشور دارای بیشترین سطح تحریم دانست و افزود: این دو کشور در عرصه‌های مختلف اعم از علمی و اقتصادی و حتی مناسبات حقوق بین الملل همکاری خواهند کرد.

وی نقش پارلمان‌های دوکشور را نیز بی نظیر توصیف کرد و افزود: این کار در قوی ترین حالت انجام می‌شود.

مقتدایی همچنین تاکید کرد که قالیباف در این سفر حامل پیامی برای بالاترین مقام روسیه خواهد بود.

این‌ نماینده مجلس ادامه چنین روندهایی را موجب تقویت منافع ملی عنوان کرد و گفت: کلیت پیام رهبری به پوتین طی روزهای آتی توسط آقای قالیباف اطلاع‌رسانی خواهد شد و هنوز مذاکرات انجام نگرفته و لذا از نظر اخلاقی طرح زودهنگام این موضوع صحیح نیست.

مقتدایی ادامه داد: ما با تعداد کشورهای زیادی همسایه هستیم که مناسبات ما با آن‌ها موجب ارتقای نقش جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: ما هم در حوزه دریاچه مازندران با روس‌ها همسایه هستیم و هم در حوزه سوریه و عراق و افغانستان کارهای مشترک و همکاری‌های سیاسی داریم.

مقتدایی افزود: امروز باید به دیپلماسی پارلمانی توجه کنیم و حتما کسانی که به نمایندگی از ملت ایران در این سفر حضور پیدا می‌کنند؛ در بیشترین سطح درپی منافع ملت ایران هستند.

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو در خصوص پیش بینی‌ها مبنی بر برجامی بودن این سفر خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه اخیر مجلس، برجام شرایطی جدید پیدا کرده و هدف ما این بود که به غرب پیام دهیم که نرمش جمهوری اسلامی تا حدی اتفاق می‌افتد و از مرحله‌ای به بعد اتمام حجت خواهیم کرد.

مقتدایی با اشاره به ضرب العجل یکماهه برای غرب گفت: تکالیفی را برای دولت مشخص کردیم و در این جهت بسیار جدی هستیم.

وی افزود: برجام از موضوعاتی است که مجلس در آن پیشقدم بوده و بعنوان محور گزارش در جلسات مورد طرح خواهد بود و همراهی مقامات کمیسیون امنیت ملی در این جهت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها