پشت پرده جنجال علیه سفر قالیباف به مسکو

کد خبر: 1049828

تخریب و جنجال‌سازی علیه سفر رئیس‌مجلس به مسکو به جایی رسید که برخی از رسانه‌ها وارد فاز بررسی و علت‌یابی آن شدند.

پشت پرده جنجال علیه سفر قالیباف به مسکو

گروه سیاست سایت فردا - محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس اکنون در روسیه است تا دیدارهای برنامه‌ریزی شده را انجام داده و آن پیام مهم و پر سروصدا را به دست نماینده پوتین برساند. حواشی ایجاد درباره این سفر اما همچنان ادامه دارد. طیف‌های مختلفی از سیاسیون و رسانه‌ها که عموما در جریان اصلاح‌طلب و یا بخش افراطی جریان راست قرار می‌گیرد، قصد تمام کردن این غائله را ندارند!

برای همین هم نمی‌توان نسبت به این رویکرد توام با تحقیر و توهین بی‌تفاوت بود و نگاهی عمیق‌تر به مساله انداخت. همان‌کاری که امروز روزنامه اصولگرای کیهان کرده است. این روزنامه در گزارشی با عنوان «پشت پرده جنجال علیه سفر رئیس مجلس به مسکو» از هراس غرب و حامیانش از گسترش روابط راهبردی ایران با روسیه و چین می‌گوید. 

در این گزارش آمده است: «قالیباف، رئیس ‌مجلس شورای اسلامی روز گذشته راهی مسکو شد تا حامل پیام مهمی در راستای تقویت روابط راهبردی و همکاری مشترک با روسیه باشد. علاوه‌ بر این، برنامه‌های سفر قالیباف به مسکو، ملاقات با رؤسای مجلس دوما و سنای روسیه و همچنین ملاقات‌هایی با مقامات عالی‌رتبه دولتی و رایزنی در حوزه منطقه و جهانی است.اگرچه پیش ‌از این، رئیس ‌کمیته روابط خارجی دومای دولتی روسیه در سفر اخیرش به تهران و در دیدار با رئیس‌ مجلس از قالیباف برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورده بود، اما تا دو روز پیش از جزئیات این سفر گزارشی منتشر نشده بود تا اینکه گفته شد قالیباف قرار است در این سفر، حامل پیام مکتوب مهم رهبر انقلاب برای رئیس‌جمهور روسیه است و قرار است با پوتین دیدار کند.از سوی دیگری، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه با توجه به روند مرسوم دیدارهای پوتین و احتیاط‌های خبرساز او در حفظ سلامتی‌اش، دیدارکننده رئیس‌جمهور روسیه باید ۱۵ روز در قرنطینه بماند. به همین دلیل پیشنهاد داده شده که قالیباف در تهران و در فرودگاه روسیه آزمایش کرونا بدهد که بنا به گفته منابع نزدیک به مجلس به دلیل اینکه پروتکل‌های بهداشتی دیدار با پوتین سفت ‌و سخت بوده است، قالیباف از پذیرش پروتکل‌ها خودداری کرده و در نتیجه دیدار لغو شد.»

این گزارش می‌افزاید: «اما نکته قابل ‌تأمل ماجرا، جنجال‌سازی مدعیان اصلاحات علیه سفر رئیس ‌مجلس به مسکو است. پادوهای غرب از یک‌سو سفر قالیباف را «انتخاباتی» عنوان کردند و از سوی دیگر، لغو دیدار با پوتین را دستمایه هجمه قرار دادند. و البته چه کسی است که نداند تخریب و جنجال‌سازی علیه سفر قالیباف به مسکو، تلاشی برای به انحراف بردن موضوع تقویت روابط راهبردی با روسیه است؛ تلاش محکوم به شکستی که در نمونه دیگری در قرارداد 25 ساله ایران و چین از سوی مدعیان اصلاحات –به نیابت از غرب- رقم خورد.در واقع بلندگوهای داخلی غرب در راستای خوش‌رقصی و همنوایی با سیاست‌های آمریکا هم که شده سعی می‌کنند با حاشیه‌سازی و برجسته‌سازی مسائل فرعی، افکار عمومی و رسانه‌ها را از اصل ماجرای وحدت استراتژیک ایران، چین و روسیه به انحراف ببرند.»

به گفته کیهان، نکته جالب‌تر ماجرا آنجاست که مدعیان اصلاحات که این روزها با غربی‌ها هم‌داستان و نگران موضوع تقویت روابط راهبردی ایران، چین و روسیه هستند و با نشان دادن رگ ملی‌خواهی، هشتگ ذلت و خفت داغ می‌کنند، با «دیپلماسی حقارت» همواره در برابر نظام سلطه به سازش و تسلیم روی آورده‌اند.

«دیپلماسی سازش» مدعیان اصلاحات که برجام دست‌پخت آنان بود، به حدی متناقض و تسلیم‌پذیر است که چند ماه پیش، حقارت رئیس‌جمهور صربستان در مقابل استکبار را توجیه کردند و دست بر زانو نشستن او را «عقلانیتی سیاسی» دانستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها