در گفتگو با فردا مطرح شد؛

بهمن شریف‌زاد: احمدی‌نژاد به هیچ کس هم نمی‌گوید نامزد می‌شود یا خیر

کد خبر: 1049917

فعال سیاسی نزدیک به احمدی نژاد گفت: اگر کسی تفکر بهاری نداشته باشد قطعا آقای احمدی نژاد از او حمایت نخواهد کرد ولو اگر روزی وزیر دولتش بوده باشد.

بهمن شریف‌زاد: احمدی‌نژاد به هیچ کس هم نمی‌گوید نامزد می‌شود یا خیر

گروه سیاسی فردا: هرچند جریان های سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب برنامه های خود را برای انتخابات ریاست جمهوری دارند اما در این میان یک مولفه دیگر وجود دارد که شاید معادلات صحنه رقابت 1400 را تغییر دهد و آن نامزدی احمدی نژاد یا حمایتش از یک نامزد دیگر است. درباره این مسئله با بهمن شریف زاده از فعالان سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد گفتگو کردیم.

مشروح گفتگوی «فردا» با بهمن شریف زاده را در ادامه بخوانید:

*آیا محمود احمدی نژاد می تواند بر معادلات صحنه انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بگذارد؟

آقای احمدی نژاد از پایگاه عظیم مردم برخوردار است. امروز مطالبات و خواهش های بخش وسیعی از جامعه ایرانی آمدن احمدی نژاد است ولی اگر ما در وضعیت نامناسبی از جهت جمهوریت یعنی حاکمیت مردم و مردم سالاری باشیم، آن وقت طبیعتا به مطالبه و خواهش مردم اعتنایی نخواهد شد و مردم از برآورده شدن خواسته های شان محروم می مانند. این اتفاق منجر به شتاب گرفتن کاهش اعتماد مردم می شود.

*خیلی ها معتقدند «مصاحبه های اخیر آقای احمدی نژاد و پاسخ هایی که او به برخی شبهات درباره خودش می دهد» و «تجمع این روزهای گروه هایی از مردم جلوی درب منزل او» مقدمه چینی برای نامزدی آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری است، آیا این طور است؟

همه این تجمعات گویای همان مطالبات مردمی است. آقای احمدی نژاد نسبت به حضور خودش در انتخابات در حال حاضر در موضع سکوت است و به هیچ کس هم نمی گوید. یعنی این طور نیست که در خفا به این سئوال پاسخ داده باشد و حالا نخواهد فعلا این پاسخ را آشکار کند. آقای احمدی نژاد فعلا به هیچ کس، به هیچ وجه پاسخی چه نفیاً و چه اثباتاً به حضور خودش در انتخابات نداده است اما آنچه شاهدیم شکل گیری مطالبات مردمی است. مردم از آقای احمدی نژاد می خواهند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد. از شورای نگهبان می خواهند آقای احمدی نژاد را تأیید صلاحیت کند. از رهبر انقلاب هم می خواهند، اجازه ندهد که شورای نگهبان آقای احمدی نژاد را احراز صلاحیت نکند. این مطالبات دارد استان به استان، نفر به نفر، گروه به گروه دارد پیوسته توسعه و افزایش پیدا می کند و معتقدم در آینده شاهد گسترش چشمگیر این مطالبات خواهیم بود. 

*اگر آقای احمدی نژاد مانند مرحوم هاشمی ثبت نام کند و تأیید صلاحیت نشود، آیا از فرد دیگری حمایت خواهد کرد؟

الان را نمی توانم خبر دهم چون معلوم نیست که خودش نامزد شود ولی آقای احمدی نژاد در سال 92 از آقای مشایی و در سال 96 از آقای بقایی حمایت کرد. اگر آقای احمدی نژاد بخواهد این دوره از کسی حمایت کند که اندیشه او کاملا بهاری باشد. یعنی اندیشه اش عدالت و توزیع قدرت و ثروت در بین مردم باشد. آقای احمدی نژاد در حوزه اقتصاد و سیاست نیز نگاهش این است که حاکمیت به مردم داده شود و اختیارات مردم توسعه پیدا کند. اگر کسی تفکر بهاری نداشته باشد قطعا آقای احمدی نژاد از او حمایت نخواهد کرد ولو اگر روزی وزیر دولتش بوده باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها