یک روزنامه اصلاح‌طلب نوشت

وزیر جوان کاندیدا می‌شود

کد خبر: 1050065

روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» بعد از انتقاداتی که در پی سخنان آذری‌جهرمی در زنجان بیان شد، وی را یک کاندیدای احتمالی در انتخابات آتی معرفی کرده است.

وزیر جوان کاندیدا می‌شود

گروه سیاست سایت فردا – خودش گفته بود که «به آن‌هایی که نگرانی این مطلب را دارند بگویید خیالشان راحت باشد، کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم» اما روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» با توجه به سیر تحولات در فضای سیاسی کشور و بگومگوهایی که بعضا شکل می‌گیرید و انتقاداتی که نیروهای سیاسی به هم وارد می‌کنند؛ به این نتیجه رسیده که محمدجواد آذری‌جهرمی در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو کاندیدا است.

وزیر جوان در جریان سفر خود به زنجان و طی سخنانی به سفر اخیر رئیس مجلس به روسیه کنایه زده و گفته بود « امام خمینی (ره) علاوه بر اینکه نگاهشان بر این بود که تکیه ما نباید به کاخ سفید باشد، علاوه برآن تاکید داشتند که نباید بر کرملین هم تکیه کرد؛ نگاه امام راحل این بود که تکیه ما باید به مردم باشد.» این امر با واکنش‌هایی همراه بود و برخی به وی انتقاد کردند.

انتقاداتی که رسانه‌های اصلاح‌طلب طاقت تحمل آن را نداشته و به آن اعتراض می‌کنند. این اعتراض‌ها دور از انتظار نبود اما حاوی یک پیام مهم نیز هست. پیامی مبنی بر اینکه بخشی از اصلاح‌طلبان علی‌رغم صراحت جهرمی در ابراز بی‌میلی به کاندیداتوری، همچنان وی را در قامت یک کاندیدای احتمالی می‌بینند. برای همین هم تا احضار می‌شود یا مورد نقد قرار می‌گیرد، حرف از انتخابات و تخریب‌ هدفمند می‌زنند!پ

شاهد آنکه روزنامه «آفتاب یزد» در شماره امروز خود می‌نویسد: «محمدجواد آذری جهرمی همچنان در مظان کاندیداتوری برای ریاست جمهوری 1400 قرار دارد.»

این روزنامه در توجیه نتیجه‌گیری خود علی‌رغم اظهارات جهرمی درباره انتخابات، نوشته است: «محمدجوادآذری جهرمی که همچنان عنوان جوان‌ترین وزیر کابینه را یدک می‌کشد بارها و بارها عنوان کرده که علاقه‌ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ندارد. اما از نگاه تحلیلگران سیاسی، نیامدن‌های سیاسیون می‌تواند معادل حتماً می‌آیم بقیه باشد!»

گزارش نویس این روزنامه اصلاح‌طلب همچنین دفاع روحانی از جهرمی در جریان احضار وی را مورد اشاره قرار داده و در ادامه می‌نویسد: «چالش بستن و نبستن و محدود کردن و نکردن فضای مجازی از منظر بخش‌هایی از فضای سیاسی، پاشنه آشیل محمدجوادآذری جهرمی است همانی که در نقطه ی مقابل، دفاع و مقاومت آذری جهرمی را نقطه ی قوت می‌دانند».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها