روایت اصلاح‌طلبان از کاهش شانس جهانگیری

کد خبر: 1050074

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب برخلاف جهانگیری که از عدم استعفای خود از دولت دفاع می‌کند، این تصمیم را موجب کاهش شانس موفقیت و احتمال رای آوری او در انتخابات می‌داند.

روایت اصلاح‌طلبان از کاهش شانس جهانگیری

گروه سیاست سایت فردا – احتمال کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، روز به روز به بیشتر می‌شود. خبرهایی که از محافل سیاسی اصلاح‌طلبی می‌رسد، از یک سو و فعال شدن خود جهانگیر از سوی دیگر موجب اثبات این ادعا است. 

او این روز‌ها بیش از قبل سفر می‌رود، سخنرانی می‌کند و از ناگفته‌هایش می‌گوید! در تازه‌ترین سخنان خود که در جمع نخبگان کرمانشگاهی بیان کرد حتی از ماندن در دولت و استعفا ندادن دفاع کرده و مدعی شد که به بهای کاهش محبوبیت خود ایستادگی کرده و نخواسته در جنگ اقتصادی، از مسئولیت شانه خالی کند! همین امر نیز سبب شد که انتقادات گسترده‌ای روانه وی شود و برخی بپرسیند که مگر او چندی قبل از اختیارات نداشته خود گلایه نمی‌کرد، پس این به قول خودش ایستادگی چه آورده‌ای داشته است.

انتقادات اصلاح‌طلبان از وی بیشتر هم هست چون می‌پرسند که او کاهش محبوبیت و از بین بردن شانس موفقیت در انتخابات 1400 را به چه فروخته است؟!

ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از همین منتقدان است. او در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» تاکید کرد: «اگر آقای جهانگیری استعفا می‌کرد امروز به مراتب زمینه بهتری برای ریاست جمهوری داشت و احتمال رای آوری او خیلی بیشتر از الان بود».

او اما از آنجایی که اصلاح‌طلب است، حواسش جمع است که خیلی هم تند نرفته و در نقد جهانگیری زیاده‌روی نکند. از طرف دیگر چیزی برای دفاع نیست که بگوید لذا در پاسخ به این سوال که نتیجه ایستادگی مورد اشاره جهانیگری در دولت چه بوده است؟ می‌گوید «به هر صورت او در مقام معاون رئیس جمهور، در حد اختیارات او خدماتی داشته که نمی‌توان آن را منکر شد. به هرحال اداره کشور کار ساده‌ای نبوده است. »

وی درباره شانس موفقیت وی نیز گفت: «باید دید که چه کسانی تایید صلاحیت می‌شوند. ضمن اینکه باید دید که اصولگرا‌ها چه کسی را کاندیدا می‌کنند. »

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه اگر گزینه مورد اجماع اصولگرایان رئیسی باشد، شانس جهانیگری چقدر است؟ گفت: «به نظر من عاقلانه نیست کسی که یک بار شکست خورده دوباره وارد شود، ضمن اینکه رئیسی که رئیس یک قوه است و لزومی ندارد بخواهد ریئس قوه دیگر شود. اگر هم بیاند، چون قبلا شکست خورده، شانس چندانی ندارد».

قوامی در پاسخ به اینکه آیا جهانگیری ظرفیت آن را دارد که گزینه مورد اجماع اصلاح‌طلبان باشد؟ گفت: «این را نمی‌توان قطعی گفت. باید دید که بزرگان اصلاح طلب که در تهران هستند، چه نظری دارند».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها