واکنش ذوالفقاری به تهیه بلیط مترو با کدملی

کد خبر: 1050129

معاون وزیر کشور گفت: حدود ۱۵۰۰ زندانی ایرانی که در ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان بودند به کشور مسترد شدند تا ادامه محکومیت خود را در ایران بگذرانند.

واکنش ذوالفقاری به تهیه بلیط مترو با کدملی

خبرگزاری تسنیم: حسین ذوالفقاری معاون سیاسی امنیتی وزیر کشور در نشست خبری که ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: گزارشی از  محورهایی که در طول 7 سال گذشته در حوزه امنیتی وزارت کشور صورت گرفته، را در این جلسه بیان می‌کنم.

وی افزود: در ارتباط با مسائل مرزی و پدافند غیر عامل در طول این مدت با استفاده از اعتبارات مجلس  و دولت حدود 300 کیلومتر پروژه تجهیز مرزکشی انجام گرفته است. بیش از 1000 کیلومتر جاده در خط مرزی ایجاد شده است.

ذوالفقاری گفت: همچنین یک کار ویژه برای شرق کشور صورت گرفت مبنی بر اینکه اعتبارات ویژه برای کنترل مرز در شرق کشور اختصاص داده شد که توسط ستاد کل در حال بهره‌برداری به منظور اجرای طرح‌های مرزی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئله صید ترال ماهی مورد بررسی قرار گرفت که در همین راستا دستورالعمل از سوی دولت آماده شده تا منافع مرزنشینان نیز در این حوزه در نظر گرفته شود.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: حدود 1500 زندانی ایرانی که در ترکیه، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان بودند به کشور مسترد شدند تا ادامه محکومیت خود را در ایران بگذرانند. همچنین در ارتباط با پاکسازی مین اولویت بندی و برنامه ریزی‌ها با وزارت دفاع انجام شد و حدود یک میلیون هکتار پاکسازی شد و زمین‌ها در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی افزود: درباره امور مسافربری یکی از موضوعات مهم ایجاد سامانه ati بود که در وزارت کشور تصویب شد و کارها انجام شد و امروز در مرحله واگذاری به مجری است تا اطلاعات مسافرین که به ایران سفر می‌کنند در سامانه جهانی  ایکائو ثبت شود.

ذوالفقاری ادامه داد: همچنین طی این سال‌ها  13 مرز رسمی ایجاد شده است که شامل 8 مرز زمینی است.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: در ارتباط با ساماندهی اتباع خارجی در طول این مدت 8 مرحله آمایش اتباع افغانی که حدود 850 هزار نفر هستند صورت گرفت و همچنین ساماندهی ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و ازدواج مردان ایرانی و زنان خارجی صورت گرفته است.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی سیاسی وزیر کشور درباره طرح تهیه بلیت الکترونیکی در متروی تهران با کارت ملی گفت: متاسفانه این طرح هنوز شروع نشده حاشیه هایی را در فضای مجازی به همراه داشته در حالی که ما بلافاصله برای اتباع خارجی و حتی اتباع ایرانی که به هر دلیل مشکلاتی در این حوزه داشتند تدابیری را اتخاذ کردیم.

وی افزود: ما اعلام کردیم که این طرح به مدت دو هفته متوقف شود و برای اتباع خارجی که قانونی هستند کدی صادر شود که مشکلی برای تهیه بلیت نداشته باشند ولی عده‌ای به دنبال این هستند که در بستر فضای مجازی در ارتباط با این موضوع حاشیه‌سازی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها