توصیه حجت الاسلام رستمی به دانشگاه‌ها

کد خبر: 1050148

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ارتباط با صنایع دفاعی و نظامی سرمایه گذاری و ظرفیت بسیار خوبی دارد که نیاز است دانشگاه‌ها با این بخش ارتباط بیشتری بگیرند.

توصیه حجت الاسلام رستمی به دانشگاه‌ها

 خبرگزاری فارس: حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از برج فناوری ابن سینا دانشگاه امیرکبیر بازدید کرد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی طی سخنانی در حاشیه این بازدی گفت: تنوع ارتباطات با صنایع در دانشگاه امیرکبیر بسیار مطلوب است. همچنین شکل گیری ارتباط دانشگاه با اقتصاد، نیاز جامعه و صنعت اتفاق بسیار خوبی است که در دانشگاه ها رواج پیدا کرده است.

وی ادامه داد: برای فضای جریانات استارتاپی از یک روند تولید شده در دنیا استفاده می شود، البته دانشگاهیان با توانمندی هایی که نشان دادند، می توانند الگوهای جدید استارتاپی را تعریف کنند.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: توجه به حل مسئله بودن علم و خلق ثروت در راستای اهداف دانشگاه ها است، اما نیاز است زمانی که دانشجویان از علم خود تولید ثروت می کنند، بخش دانش برای آنها کمرنگ نشود.

وی تاکید کرد: ارتباط با صنایع دفاعی و نظامی سرمایه گذاری و ظرفیت بسیار خوبی دارد که نیاز است دانشگاه ها با این بخش ارتباط بیشتری بگیرند.

وی گفت: برج فناوری ابن سینا دانشگاه امیرکبیر به منظور استقرار شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای فناور رشد و پیش رشد، برخی پژوهشکده‌ها و آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر راه‌اندازی شده است. همچنین این برج ظرفیت استقرار ۵۰ شرکت و واحد فناور را دارد و اکنون ظرفیت آن تکمیل شده است.

* گلباران مزار شهدای گمنام دانشگاه امیرکبیر

گفتنی است در ادامه این بازدید و به مناسب سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مزار شهدای گمنام دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز گلباران شد.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت الاسلام سید مهدی میر احمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جمعی از مسئولان و اساتید دانشگاه حضور داشتند.

حجت الاسلام سید مهدی میر احمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۹۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. یکی از شهدای دانشگاه نیز دکتر کامران نجات اللهی استاد دانشگاه بود که در تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دست دژخیمان رژیم  شاهنشاهی به شهادت رسید.

وی افزود: در تمامی عملیات های مربوط به دوران دفاع مقدس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یک شهید داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه مهندسی جنگ نیز خدمات بسیار زیاد و موثری داشته است.

حجت الاسلام میراحمدی خاطرنشان کرد: پس از دوران دفاع مقدس این دانشگاه در عرصه جهاد علمی فعالیت های فراوانی داشته است به نحوی که از سوی مقام معظم رهبری این دانشگاه به عنوان مادر دانشگاه های صنعتی کشور معرفی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها