مصباحی مقدم: نیازمند دولت مقتدر و اماده هستیم

کد خبر: 1050226

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: داشتن ایران قوی با اقتصاد مقتدر بزودی محقق می‌شود.

مصباحی مقدم: نیازمند دولت مقتدر و اماده هستیم

ایسنا: مراسم جشن انقلاب در شب پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه ۲۱ بهمن ماه در مسجد امیرالمومنین(ع) ورامین ، یکی از مساجد خاطره ساز مبارزه با پهلوی برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و امام راحل گفت: لازم است، در دهه فجر و امشب که شب پیروزی انقلاب در چهل و دومین سال آن است ، دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان تبیین گردد.

وی افزود: بازگو کردن مسائل قبل از انقلاب و مقایسه با این زمان با توجه به این که بین دیدن و شنیدن تفاوت زیاد است و تبیین حقیقت قبل از انقلاب از زبان راویان حاضر، برای جوانان یک ضرورت است.

مصباحی مقدم اظهار کرد: مهم‌ترین شعار و درخواست مردم قبل از انقلاب ، استقلال آزادی جمهوری اسلامی بود و درخواست کنندگان این شعار اعلام می کردند، که ما در عمل فاقد این سه عنصر هستیم و این مطالبه جدی همه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما چه داشتیم؟ وابستگی سیاسی داشتیم. در روی کار آمدن شاهان، ملت و حتی خود بزرگان کشور نقشی نداشتند و انگلیس و آمریکا برای ما تصمیم می‌گرفتند و لیست تمامی اعضای حکومت از سفارتخانه ها بیرون می آمد.

وی تصریح کرد: از نظر نظامی وابسته به ناتو بودیم تا به عنوان ژاندارم غرب وظیفه حفاظت از آبراه خلیج فارس را بر عهده داشته باشیم تا از این بابت نفت جریان داشته باشد و شوروی زمین گیر شود و این هم محقق نشد.

حجت‌الاسلام مصباحی مقدم افزود: ناتو چهل و شش هزار مستشار نظامی در ایران داشت و افسران ما پشیزی ارزش نداشتند و اگر نیروهای نظامی ایرانی مشکلی با نظامیان خارجی داشتند باید در غرب محاکمه می شدند.

عضو تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ناتو زمان جنگ تحمیلی به یاری صدام آمد، در حالی که برای خریداری چند عدد موشک از لیبی هم ایران مشکل داشت اما اکنون موشک های ساخت داخل باعث حیرت همان ناتوی غربی شده است.

وی امنیت ایران در زمان طاغوت را نیز اسیر تصمیم خارجی ها برشمرد و تصریح کرد: از نظر امنیتی شکنجه گران زمان طاغوت از  اسرائیل می آمدند اما امروز اروپاییان نیازمند انتقال اطلاعات ما هستند و از ما روش و آموزش می‌گیرند.

مصباحی مقدم فرهنگ ایران قبل از انقلاب را گره زده به غرب عنوان کرد و بیان کرد: در زمان طاغوت ایران داشت جزیی از فرهنگ غرب می شد اما انقلاب ورق را برگرداند و امروز هم متاسفانه فرهنگ غربی به نحوی در فضای مجازی و ماهواره بر روی خانواده ها تاثیر گذار بوده است و باید در برابر بمباران فکری جوانان توسط دشمن، برنامه های تاثیر گذار ساخته شود.

سخنگوی جامعه روحانیت کشور مسائل اقتصادی قبل از انقلاب را هم تحت سیطره غرب دانست و تصریح کرد: سازمان برنامه ایران توسط آمریکا بنیانگذاری شده بود، صنعت زیرساختی قبل از انقلاب نداشتیم، همه چیز مونتاژ بود، اما الان در زیرساخت‌های تولید فولاد، سیمان، پتروشیمی، گاز، برق، انرژی هسته ای و نانو، هوافضا و پرتاب ماهواره و ... خودکفا شده ایم و گاها صادرات نیز داریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مقایسه قبل از انقلاب و الان را توسط جوانان ضروری دانست و در این خصوص اظهار کرد: دستاوردهای قبل از انقلاب و زمان خودمان مقایسه کنیم و  بی انصافی است که بگوییم آن زمان بهتر بوده و این خود باوری و پیشرفت‌ها را مدیون امام و رهبری معظم هستیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم بیشتر مشکلات کشور را  ناشی از ضعف مدیریت داخلی و درصد کمی تحریم ها دانست و عنوان کرد: نیازمند دولت مقتدر و اماده هستیم، راه حل مشکلات در داخل است و بدانیم داشتن ایران قوی با اقتصاد مقتدر بزودی محقق می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها