حسین سبحانی‌نیا: لاریجانی احتمالا با اصلاح طلبان همراه می شود

کد خبر: 1050381

حسین سبحانی‌نیا گفت: قصد واقعی اصلاح‌طلبان از طرح عدم مشارکت تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان است.

حسین سبحانی‌نیا: لاریجانی احتمالا با اصلاح طلبان همراه می شود

فضای انتخابات برای اصلاح‌طلبان مبهم و سردرگم طی می‌شود؛ به نحوی که ایشان نه بر شیوه روشنی برای ورود به انتخابات در پیش گرفته‌اند و نه بر اساس شواهد و قرائن تا اینجای کار توانسته‌اند به رسیدن به نامزد واحد نزدیک شوند. در این میان برخی گفت‌وگوهای آنها نشان می‌دهد گرایش به تحریم انتخابات در میان اصلاح‌طلبان هنوز از بین نرفته است اما آیا واقعا در بدنه اصلی این جریان چنین تفکری وجود دارد؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «اصلاح‌طلبان با طرح موضوع عدم مشارکت در انتخابات می‌خواهند از نظام امتیاز بگیرند. قصد واقعی آنها تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان است و تصور می‌کنند با این سخنان شورای نگهبان برای آنها حساب ویژه‌ای باز می‌کند که این‌طور نیست. از سوی دیگر اصلاح‌طلبان می‌خواهند با طرح مباحثی رادیکال توجه افکار عمومی را به خود جلب کنند و سرمایه اجتماعی‌شان را به تحرک وا دارند».

او ادامه داد: «سیاست دیگری که اصلاح‌طلبان در پی سخنان رادیکال خود دنبال می‌کنند، جداکردن حسابشان از دولت است. آنها می‌دانند که شریک عملکرد ناکارآمد دولت‌اند و به همین دلیل می‌خواهند ژست اپوزیسیون به خود بگیرند که البته مورد پذیرش مردم نیست و متعاقب چنین سیاستی مدام می‌گویند دیگر سیاست ائتلافی را ادامه نمی‌دهیم و می‌خواهیم با نامزد کاملا اصلاح‌طلب وارد میدان انتخابات شویم».

او درباره اینکه در نهایت اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم می‌کنند یا نه، بیان کرد: «تصور نمی‌کنم اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم کنند و سخنان رادیکال برخی از آنها را نوعی سیاست‌بازی می‌دانم».

این فعال سیاسی درباره اینکه اصلاح‌طلبان از چه نامزدی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: «اکنون دو نگاه در میان اصلاح‌طلبان وجود دارد، گروهی می‌گویند که باز هم باید به سمت ائتلاف با یک نامزد غیراصلاح‌طلب بریم و گروهی نیز باور دارند باید با نامزد اصلاح‌طلب ورود کرد. گزینه مطلوب گروه نخست یعنی مدافعان ائتلاف، آقای لاریجانی است. او فرد باهوشی است و بازی سیاست را خوب بلد است. حتی او در مجلس برای حفظ ریاستش سعی می‌کرد به اصلاح‌طلبان نزدیک شود. به هر روی آقای لاریجانی با اصلاح‌طلبان رابطه خوبی دارد و گرچه هنوز اصولگراست و من هم او را یک اصولگرا می‌دانم اما بعید نیست با اصلاح‌طلبان همراه شود».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «در مجموع فضای کلی انتخابات به نفع اصولگرایان است زیرا اصلاح‌طلبان باتوجه به عملکرد آقای روحانی حرفی برای گفتن ندارند و اگر اصولگراها بتوانند وحدت خود را حفظ کنند و از حالا خود را برنده انتخابات ندانند، نتیجه به نفع آنها خواهد بود».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها