روسیه آماده قطع رابطه با اتحادیه اروپا

کد خبر: 1050614

وزیر خارجه روسیه: اگر اتحادیه اروپا اقتصاد روسیه را مورد تهدید قرار داده و با اعمال تحریم ما را در خطر بیندازد، مسکو آماده قطع رابطه با این اتحادیه خواهد بود.

روسیه آماده قطع رابطه با اتحادیه اروپا

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا هشدار داد که در صورت اعمال تحریم‌های جدید، مسکو آماده قطع روابط با این اتحادیه است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز جمعه (امروز) به اتحادیه اروپا درباره احتمال قطع روابط مسکو با این اتحادیه هشدار داد.

سه روز بعد از اظهارنظر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص احتمال اعمال تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه مسکو، وزیر خارجه روسیه به اتحادیه اروپا درباره تبعات این اقدام هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» روز جمعه (امروز) در جریان یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، در صورتی که اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، مسکو آماده قطع روابط با این اتحادیه است.

در پی تشدید تنش‌های دیپلماتیک میان روسیه و کشورهای اروپایی و اخراج چند دیپلمات اروپایی از مسکو به دلیل مشارکت در تظاهرات غیرقانونی در حمایت از «الکسی ناوالنی» چهره غربگرای مخالف روسیه، بورل روز سه‌شنبه از احتمال تحریم روسیه خبر داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص به پارلمان اروپا گفت: «در وهله اول ما ۲۲ فوریه (چهارم اسفندماه) در شورای امور خارجه و در ماه مارس (ماه آینده میلادی) در شورای اتحادیه اروپا درباره این موضوع (تحریم روسیه) بحث خواهیم کرد».

وزیر خارجه روسیه روز جمعه به مسئولان اتحادیه اروپا درباره اقدام در جهت اعمال تحریم‌ها علیه مسکو به شدت هشدار داد و آنها را از انجام چنین اقدامی برحذر داشت.

لاوروف گفت: «اگر ما دوباره شاهد تحریم‌های جدید باشیم که شاید خطراتی برای اقتصادمان از جمله در حساس‌ترین بخش‌های اقتصادمان داشته باشد، ما (برای قطع روابط با اتحادیه اروپا) آماده‌ایم. ما خواهان منزوی شدن از جهان نیستیم اما باید آماده باشیم. اگر شما خواهان صلح هستید، باید برای جنگ آماده باشید».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها