سپاه در انتخابات کاندیدا ندارد

کد خبر: 1050700

سردار رمضان شریف تاکید کرد که سپاه به لحاظ قوانین، مقررات و ضوابط جاری خود به هیچ‌وجه ورود مصداقی به انتخابات و حمایت از کاندیداها نداشته و نخواهد داشت.

سپاه در انتخابات کاندیدا ندارد

گروه سیاست سایت فردا - بحث ورود نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری مدت‌ها است که مطرح شده و بارها مورد توجه قرار گرفته است. برخی از ورود افرادی با سابقه نظامی گفته و برخی نیز این موضوع را مقدمه ورود نظامیان و مشخصا سپاهی‌ها به انتخابات دانسته‌اند. در این بین گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره برخی افراد صورت گرفته و اسامی مطرح شد.

سردار رمضان شریف، مسئول روابط‌عمومی و سخنگوی کل سپاه پاسداران اما در گفت‌وگویی با همشهری از موضع سپاه در این باره گفته و پرونده را بسته است. 

او اعلام کرد در مقوله ‌کاندیداتوری انتخابات، پاسداران و سایر نظامیان با طی کردن فرایندهای قانونی به مانند سایر شهروندان مجاز هستند درصورت برخورداری از شرایط قانونی، با حضور در انتخابات در معرض ‌رأی مردم قرار گیرند.

وی در این گفت‌وگو از تعامل سپاه و مردم، حوزه فعالیت‌های سپاه که بعد از انقلاب به مرور کمتر شده و حتی تفاوت‌های اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات می‌گوید. حرف به انتخابات و زمزمه‌های مطرح شده درباره کاندیداتوری برخی افراد که می‌رسد نیز ، تصریح می‌کند: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انگیزه‌ای برای ریاست قوه مجریه وجود ندارد. اینجا لازم است خاطره‌ای را ذکر کنم: شاخص‌ترین و محبوب‌ترین فرمانده ما که مردم به او لقب سردار دل‌ها را دادند، شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی بود. ۳ماه قبل از شهادت ایشان، من جلسه‌ای با او داشتم. ایشان خطاب به من گفت: «به‌عنوان مسئول روابط‌عمومی و سخنگوی سپاه می‌خواهم چیزی را به شما بگویم. هر موقع شنیدید که قاسم سلیمانی می‌خواهد کاندیدای ریاست‌جمهوری شود، نیازی نیست که شما با من تماس بگیرید و صحت و سقم موضوع را جویا شوید. از جانب من مسئول هستید که این موضوع را به‌شدت تکذیب کنید؛ زیرا آن چیزی که من به‌عنوان یک پاسدار می‌خواهم، سربلندی و عزت مردم ایران است و اساسا به این موضوعات فکر نمی‌کنم.» بنابراین ما نمی‌توانیم نادیده بگیریم که به جهت اینکه مجموعه‌ای از افراد توانمند، کارآزموده و استخوان‌داری در سپاه حضور دارند که کارهای بزرگی را برای کشور انجام داده‌اند به کشور در بحران‌های سنگین به‌طور مؤثری یاری رسانده‌اند، طبیعی است که در موضوع انتخابات هم مردم در ذهن خود انتظار حضور چنین افرادی را دارند که توانایی‌های لازم برای اداره کشور را داشته باشند.

وی همچنین تاکید کرد که : سپاه به لحاظ قوانین، مقررات و ضوابط جاری خود به هیچ‌وجه ورود مصداقی به انتخابات و حمایت از کاندیداها را نداشته و نخواهد داشت و در مقوله ‌کاندیداتوری انتخابات، پاسداران و سایر نظامیان با طی کردن فرایندهای قانونی مانند سایر شهروندان مجاز هستند درصورت برخورداری از شرایط قانونی، با حضور در انتخابات در معرض‌ رأی مردم قرار گیرند.و البته ما نمی‌توانیم مانع گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در این زمینه شویم. هر روز اسمی به‌عنوان نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود و ما نمی‌توانیم در مورد یک به یک آنها موضع‌گیری کنیم. اما یک اصل ثابتی وجود دارد که سپاه به هیچ‌وجه از هیچ مصداقی در انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس و شوراها حمایت نمی‌کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ملت ایران تعلق دارد و هر کسی هم که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود، سپاه همانند گذشته سعی می‌کند به او کمک کند. آنچه مهم است سربلندی، عظمت، امنیت، توسعه و عزت مردم ایران است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها