جذب عراقچی در دانشگاه شهید بهشتی غیرقانونی است؟

کد خبر: 1050705

طبق آیین‌نامه داخلى کمیته جذب دانشگاه شهید بهشتی، هر استادی که به دنبال انتقال به این دانشگاه است باید حداقل یکسال به عنوان مامور در دانشگاه فعالیت داشته و دانشگاه محل تدریس وی نیز جزو دانشگاه‌های زیر مجموعه‌های وزارت علوم باشد

جذب عراقچی در دانشگاه شهید بهشتی غیرقانونی است؟

خبرگزاری تسنیم: گمانه زنی‌ها برای انتقال  و جذب عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دانشگاه شهید بهشتی قوت گرفته است.

بر این اساس، پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از این است که گویا  مسئولان دانشگاه شهید بهشتی تصمیم قطعی برای انتقال وی در این دانشگاه دارند در حالی که فرایند انتقال اساتید به دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه شهید بهشتی از ضوابط و قواعد خاصی برخوردار است که بنظر می‌رسد شرایط فعلی آقای عراقچی با آن هم خوانی نداشته و ابهاماتی دارد.

طبق  آیین‌نامه داخلى کمیته جذب دانشگاه شهید بهشتی، هر استادی  که به دنبال انتقال به این دانشگاه است باید حداقل یکسال به عنوان  مامور در دانشگاه فعالیت داشته و دانشگاه محل تدریس  وی  نیز جزو  دانشگاه‌های زیر  مجموعه‌های وزارت علوم  باشد، در صورتی که‌ از مامور بودن عراقچی در این دانشگاه مدت زمانی زیادی نمی‌گذرد و دانشگاه  سابق وی (دانشکده بین الملل وزارت امور خارجه) زیر مجموعه وزارت علوم‌ نیست.

البته عراقچی چندی پیش در پاسخ به نامه بسیج دانشکده علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی را درباره انحلال دانشکده وزارت امور خارجه و توافقات انجام گرفته براى انتقال خود مطرح کرد که به نظر چندان دقیق نیست، زیرا انتقال موسسات آموزشی به وزارت علوم دارای شرایط خاصی است که این مسئله درباره دانشکده بین الملل وزارت امور خارجه طی نشده است.

بر این اساس، هر موسسه آموزشى که زیر مجموعه وزارت علوم نبوده و شوراى عالى ادارى راى به انحلال آن دهد، کل تشکیلات آن دانشکده یا موسسه طبق توافق با وزارت علوم، باید طى یک فراخوان به یکی از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم انتقال یابد نه یک نفر خاص. موضوعی که در خصوص پیوستن مجموعه دانشگاه شهید عباسپور وزارت نیرو و یا دانشکده نقشه بردارى سازمان نقشه بردارى به دانشگاه شهید بهشتى با  فرایند و ساز و کار  قانونی رخ داد.

تصمیم هیئت جذب و رئیس دانشگاه شهید بهشتی برای انتقال آقای عراقچی به این دانشگاه (که به احتمال زیاد بدون طی کردن مراحل آیین نامه جذب این دانشگاه) صورت گرفته است با ابهاماتی روبرو است که‌ پاسخ شفاف مسئولان دانشگاه را می‌طلبد.

به گزارش تسنیم، پس از انحلال دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه توسط شورای عالی اداری و حضور عراقچی در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی  گمانه‌زنی‌هایی درباره هیئت علمی شدن  وی در این دانشگاه مطرح و باعث درخواست بسیج دانشجویی از رئیس دانشگاه برای پاسخگویی به این مسئله شد.

 پس از این، عراقچی در پاسخ به نامه بسیج دانشجویی درخواست خود برای تدریس در این دانشگاه  را تایید و  تلویحا قانونی اعلام کرد.

عملکرد دانشگاه شهید بهشتی و به خصوص دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی این دانشگاه طی سال‌های اخیر به خصوص در پرونده تحصیل حسین فریدون با انتقادات فراوانی از سوی جامعه علمی کشور مطرح بوده است.

تسنیم چندی پیش در گزارشی، خبر از عضویت برخی نزدیکان به دولت آقای روحانی در سال آخر دولت در دانشگاه‌های  معتبر داده بود که در لینک زیر می‌توانید بخوانید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها