گزینه کارگزاران کدام است؟

کد خبر: 1050881

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: گزینه اول این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری محسن هاشمی است.

گزینه کارگزاران کدام است؟

گروه سیاست سایت فردا - انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و همه احزاب سیاسی مشغول ارزیابی نیروهای خود هستند. برخی مایل به کاندیداتوری بوده و از این روز زیر ذره‌بین اعضا قرار گرفته‌اند تا معلوم شود که ظرفیت تبدیل شدن به گزینه نهایی را دارند یا خیر. بخری دیگر نیز شخصا تمایلی به کاندیداتوری نداشته و این اعضای حزب و سایر سیاسیون هستند که تمرکز خود را بر راضی کردن آنان گذاشته‌اند.پ

در جبهه اصلاح‌طلبی اما از همه فعال‌تر کارگزارانی‌ها هستند. از مجموعه حزب که همیشه مدافع مشارکت در انتخابات و دنبال راهی برای پیروزی بوده است گرفته تا نیروهای این حزب مثل محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری و سایرین.

کارگزاران پیش‌تر از ائتلاف گفته و خواستار حمایت از لاریجانی بود. نزدیک شدن به انتخابات اما با فشار سایر احزاب اصلاح‌طلب برای معرفی کاندیدای خالص همراه شد و این حزب محافظه‌کار نیز به تبعیت از نهاد اجماع ساز جدید رضایت داد.

همراهی با سایرین اما به منزله کنارگذاشتن نامزدهای حزبی نیست. نامزدهایی که به گفته علی محمد نمازی، جدی‌ترین آن‌ها محسن هاشمی است. وی در گفت‌وگویی با ایسنا تاکید کرده که «گزینه اول حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری محسن هاشمی است و حزب پایبند به خروجی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان بوده و از ائتلاف تبعیت می کند. البته محمد جواد ظریف هم از کاندیداهای احتمالی حزب می باشد.»

هاشمی اما پیش‌تر کاندیدا شدن را بی‌عقل دانسته و به نحوی موضع گیری کرده بود که گمان می‌رفت او و اصلاح‌طلبان تمایل دارند او را سرلیست انتخابات شوراها و یا شهردار کنند. نمازی اما در واکنش به این گفته محسن هاشمی که «هنوز برای حضور در انتخابات قانع نشده وشاید هم اصلا به انتخابات ورود نکنم» گفته است: «محسن هاشمی رییس شورای مرکزی است و در تصمیمات کمیته سیاسی بسیار موثرند و قطعا از تصمیم حزب پیروی خواهند نمود».

دیگر گزینه احتمالی کارگزاران نیز اسحاق جهانگیری است که این روزها فعال تر از همیشه، سفر می‌رود و سخنرانی می‌کند و این گمانه را ایجاد کرده که مهیای مناظرات انتخاباتی می‌شود. وی البته هنوز رسما اعلام کاندیداتوری نکرده و نمازی نیز به عنوان عضو شورای مرکزی کارگزاران با اشاره به همین امر می‌گوید: «اگر تصمیم به حضور در انتخابات گرفت،موضوع در حزب کارگزاران مورد بررسی قرار می گیرد چون جهانگیری عضو حزب کارگزاران است»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها