چمران: مسئولان گاهی دغدغه حل یک مشکل را ندارند

کد خبر: 1051230

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب با تاکید بر اینکه انتخابات پیشِ‌ رو می‌تواند در تغییر شرایط فعلی ما را کمک کند؛ نخستین معضل حال حاضر کشور را مشکل مدیریتی دانست.

چمران: مسئولان گاهی دغدغه حل یک مشکل را ندارند

خبرگزاری مهر: مهدی چمران در برنامه لایو فعالان مجازی لرستان در سخنانی انتخابات قوی را نتیجه مشارکت فعال، هوشمند و حداکثری مردم دانست و اظهار داشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون میزان متعادل مشارکت از میانگین مشارکت دیگر کشورهای دنیا بیشتر بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری همواره با معدل بالای حضور مردم برگزار شده است

وی خاطرنشان کرد: گاهی انتخابات مجلس و شوراها از مشارکت کمتری برخوردار بوده، اما انتخابات ریاست جمهوری همواره با معدل بالای حضور مردم برگزار شده است.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب افزود: انتخابات یعنی گزینش بهترین افراد، برگزیدن افراد و مدیر انتخاب کردن، انتخاب شایسته برای کسی که بتواند مدیریت اجرایی یک کشور را به خوبی انجام دهد.

چمران بیان داشت: مشکلات و ظرفیت‌های یک کشور همگی به مدیریت اجرایی برمی‌گردد، از این‌رو انتخاب خوب می‌تواند در توسعه و تعالی یک جامعه بسیار مؤثر واقع شود.

بهبود اوضاع از انتخاب خوب ما ناشی می‌شود

وی بر حمایت از منتخب مردم در پایان انتخابات تاکید و تصریح کرد: نقد منصفانه و علمی می‌تواند در پیشرفت یک دولت مؤثر باشد، به طور مستمر منتخبان را رصد و فعالیت‌ها و اقدامات آن‌ها را باید بررسی و پیگیری کنیم.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب در تشریح عوامل مؤثر بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: باید اعتقاد و باور داشته باشیم که انتخابات پیش‌رو می‌تواند در تغییر شرایط فعلی ما را کمک کند، اگر وضع خوب است که خوب‌تر و اگر بد است که آن را بهتر می‌کند.

باید با دست خود و با همین گزینش‌ها آغازگر این فرج و آینده روشن باشیم

چمران ادامه داد: بهبود اوضاع از انتخاب خوب ما ناشی می‌شود، با سیستم انتخاب است که می‌توان مدیر بهتر را برگزید، ایجاد حس امید و امیدواری به آینده نیز لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه ملت ایران به آینده بهتر و فرج اعتقاد دارد، افزود: ما در انتظار چنین آینده روشنی هستیم، از این‌رو باید با دست خود و با همین گزینش‌ها آغازگر این فرج و آینده روشن باشیم.

القای حس ناامیدی به ملت ایران توسط رسانه‌های بیگانه

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب با اشاره به تبلیغات منفی و القای حس ناامیدی به ملت ایران توسط رسانه‌های بیگانه، بیان داشت: امروز ملت ایران با نیروهای جوان و ارزنده خود شعار «ما می‌توانیم» را باور کرده است، واکسن ضد کرونا را بهتر از آمریکا ساخته‌ایم و در بسیاری از علوم همچون نانوتکنولوژی پیشرفت چشم‌گیری داشته‌ایم.

چمران تصریح کرد: وضعیت اقتصادی حال حاضر و افزایش تورم و مشکلات به همراه فشار رسانه‌های بیگانه و تحریم اگرچه مردم را دچار نگرانی کرده، اما ملت ایران ثابت کرده‌اند در روزهای سخت همیشه همراه و متحد بودند و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب کرده‌اند.

مسئولان گاهی دغدغه حل یک مشکل را ندارند، هم‌چنان‌که در تأمین برخی کالاهای اساسی شاهد مدیریت ضعیف هستیم

وی، نخستین مشکل حال حاضر کشور را مشکل مدیریتی برشمرد و افزود: مسئولان گاهی دغدغه حل یک مشکل را ندارند، هم‌چنان‌که در تأمین برخی کالاهای اساسی شاهد مدیریت ضعیف هستیم، بنابراین بایستی مدیریت هوشمندانه و جهادی و نه صرفاً انقلابی با شعارهای زیبا را اجرایی کرد.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب، تشدید فشار دشمن از حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی را از نتایج ضعف مدیریتی در کشور عنوان و خاطرنشان کرد: ما ملت مقاومت در برابر تشدیدها هستیم، با این وجود در برابر هجوم دشمن مقابله نیز داشته‌ایم.

چمران با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی اجرایی شده بود شرایط اقتصاد امروز این‌گونه نبود، افزود: برخی‌ها یا باور نداشتند و یا راه‌های غیر مقاومت را انتخاب کردند و این چیزی جز پرداخت هزینه بیشتر نتیجه‌ای نداشت.

رهاشدن قیمت‌ها و رانت‌خواری و نوسان و افت مقبولیت در اجتماع از پیامدهای دیگر ضعف مدیریتی است

وی به برخی نابه‌سامانی‌ها در حوزه فرهنگ اشاره و اظهار کرد: در مسائل اقتصادی که به عیان قابل مشاهده است، خیلی‌ها در حوزه سیاسی نابه‌سامانی و ناهنجاری فکری دارند و همه این‌ها ناشی از مشکل مدیریتی است.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب، توسعه فساد را دیگر نتیجه انتخاب اشتباه و مدیریت ضعیف خواند و گفت: رهاشدن قیمت‌ها و رانت‌خواری و نوسان و افت مقبولیت در اجتماع از پیامدهای دیگر ضعف مدیریتی است.

چمران ادامه داد: یک عده با ترویج و تبلیغ تفکر خزنده لیبرالیسمی فتنه‌ها ایجاد کرده و هم‌سویی و تحریک دشمن را موجب می‌شوند.

وی، تهدید امنیت ملی، انحراف از مسیر انقلابی‌گری، تشکیل مثلث قدرت، ثروت و نفوذ و در نهایت قارون‌گرایی و اشرافیت، اخلال در روند انقلاب و قانون‌گذاری، رقیب‌هراسی و رشد اشرافی‌گری، به وجود آمدن نظام با اختلافات طبقاتی و در نتیجه روی کار آمدن دولت غرب‌گرا را از پیامدهای انتخاب غلط و مدیریت ضعیف بیان کرد.

از هم‌اکنون پروژه رقیب‌هراسی توسط برخی‌ها شروع شده

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب با اشاره به ضرورت‌سازی برخی مسئولان و القای مذاکره، خاطرنشان کرد: فضاسازی برای مذاکره و دیو و دلبر ساختن ترامپ و بایدن را گاهی در کشور شاهد بوده و هستیم، حال اینکه نباید از یک سوراخ چندین بار گزیده شد.

چمران با بیان اینکه از هم‌اکنون پروژه رقیب‌هراسی توسط برخی‌ها شروع شده، گفت: این موضوع را در انتخابات قبلی شاهد بودیم، از این‌رو دیگر نباید به این پروژه بها داد.

خطر تبلیغات پوپولیستی و عوام پسندانه

وی ادامه داد: شرطی‌سازی و دوقطبی سازی همانند برجام و معیشت را شاهد هستیم، اما مردم متوجه شدند هیچ‌کدام به یکدیگر ربط نداشته و مشکلاتی نیز حل نشده‌اند، همچنان‌که این شرطی سازی را اخیراً برای خرید واکسن نیز ایجاد کردند.

نایب رئیس شورای نیروهای انقلاب به خطر تبلیغات پوپولیستی و عوام پسندانه اشاره کرد و گفت: بایستی بدانیم انتخابات سرنوشت خودمان را تعیین می‌کند، ما خودمان هستیم که مدیران را برمی‌گزینیم و در رأس امور قرار می‌دهیم، بنابراین اگر انتخابات درست، منطقی داشته و بر اساس هیجان و احساس انتخاب نکنیم، شاهد توسعه و پیشرفت و حل مشکلات خواهیم شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها