در مخالفت با کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰:

وحیدی: دولت به دنبال چاق کردن دلال‌هاست

کد خبر: 1051343

نماینده بجنورد در مجلس معتقد است که لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ با اصلاحات ناچیز به مجلس آمده است.

وحیدی: دولت به دنبال چاق کردن دلال‌هاست

 باشگاه خبرنگاران: محمد وحیدی نماینده بجنورد در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بودجه با اصلاحات ناچیز به مجلس آمده است، یعنی دولت در مجموعه لوایح خود نگاهش این است که اگر بار اول مجلس مخالفت کرد، با تغییرات جزئی می‌شود لایحه را مصوب کند. شاید نوعی لجبازی بین دولت و مجلس در حال رخ دادن است.

وی افزود: مطالبات مردم باید در بودجه دیده شود؛ در بودجه فعلی یک بی انضباطی مالی بسیار گسترده از سوی دولت دیده می‌شود و رشد بی‌سابقه اعتبارات دستگاه‌های دولتی و هزینه‌ای نشان‌دهنده این است که دولت به خواسته‌های واقعی مردم توجه نکرده است.

وحیدی اظهار کرد: عدم صرفه جویی دستگاه‌های دولتی و تامین اعتباری که دولت پیش‌بینی کرده بیشتر بر اساس چند شاخص مهم است که مهمترین آن، فروش اموال دولت و اوراق قرضه است. تا چه زمانی می‌خواهیم دولت آینده را بفروشیم و با فروش اوراق تا چند سال باید بدهکار باشد؟ این نگاه نشان دهنده تعیین تکلیف برای دولت بعدی است.

نماینده بجنورد بیان کرد: بودجه ارائه شده نشان دهنده سوءمدیریت در زندگی عمومی مردم است و یک کشور ثروتمند با یک دولت فقیر کشور اداره می‌شود. سیاست‌های تبعیض آمیز نسبت به برخی دستگاه‌ها و برخی ارکان دولت و کارمندان کاملاً آشکار است، متاسفانه در دولت توجه ویژه‌ای به موضوعات مهم مانند همسان سازی حقوق بازنشستگان نشده است.

وی افزود: همچنین توجهی به پرداخت هایی که از سال‌های گذشته قولش داده شده صورت نگرفته است؛ از جمله موضوع رتبه بندی معلمان و کارکنان دستگاه‌های مختلف و تبدیل وضعیت آنها. دولت با این بودجه به دنبال چاق کردن دلال‌هاست.

وحیدی تصریح کرد: تصمیم جدی برای حل معضلات جامعه گرفته نشده است و باید ساختار بودجه نویسی کشور اصلاحات اساسی داشته باشد تا دولت‌های آینده در سمت و سوی درستی قرار بگیرند. بودجه ۱۴۰۰ دچار ضعف و آسیب جدی است که پیشنهاد می‌کنم با دقت بیشتر ارزیابی شود.

نماینده بجنورد گفت: اگر  بودجه را سه دوازدهم کنیم، دولت باید بتواند در ساماندهی بودجه مسیر درست را انتخاب کند. اینکه چون سال آخر دولت است و هرچه پیش آید، خوش آید، درست نیست. دو انتخابات مهم پیش روست و شرایط کشور حساس است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها