تلاش مشکوک برای انتساب حادثه دیشب اربیل به ایران

کد خبر: 1051408

سخنگوی وزارت امور خارجه: تلاش مشکوک برای منتسب‌کردن حادثه شب گذشته اربیل به ایران شدیداً محکوم است و این شایعات قویاً رد می‌شود.

تلاش مشکوک برای انتساب حادثه دیشب اربیل به ایران

خبرگزاری تسنیم: سعید خطیب زاده  در ادامه تاکید کرد: ایران، ثبات و امنیت عراق را یک امر کلیدی برای منطقه و همسایگان دانسته و هرگونه اقداماتی که برهم زننده نظم و آرامش در این کشور راست را مردود می شمارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با مشکوک توصیف کردن این قبیل اقدامات از دولت عراق خواست نسبت به پیگیری و برخورد با عاملان این اقدامات دستورات لازم را صادر کند‌.

منابع امنیتی اربیل اعلام کرده‌اند که 14 راکت به‌سوی این شهر شلیک شده است. 5 راکت در مناطق وزیران، بختیاری نزدیک به کنسولگری چین و میدان فروش دام اربیل، دو راکت در فرودگاه اربیل و یکی دیگر نیز در خیابان 40متری این شهر فرود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از اقلیم کردستان عراق، وزارت امور داخله اقلیم در بیانیه‌ای به حمله راکتی دوشنبه‌شب اربیل واکنش نشان داد.

در بیانیه این وزارتخانه اعلام شده است که تحقیقات نهادهای امنیتی در خصوص این حمله ادامه دارد.

وزارت امور داخله اقلیم کردستان از ساکنین مناطقی از اربیل که راکت‌ها به آنها اصابت کرده است، خواسته است که از تجمع خودداری کنند و در منازل خود بمانند.

رؤسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان نیز به این حمله واکنش نشان دادند. لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک این حزب در توئیتی اعلام کرد که به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد خطری متوجه ساکنین اقلیم کردستان باشد. وی خواستار تحقیقات کامل و معرفی عاملین این حمله شده است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها