توقف اجرای پروتکل الحاقی به معنی خروج از برجام است؟

کد خبر: 1051800

نائب رئیس اول مجلس با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» بر اساس ماده ۳۶ برجام تهیه شده است، گفت: این قانون به ما اجازه می‌دهد اگر طرف غربی به وظایف خود در برجام عمل نکرد، بتوانیم بخشی از فعالیت‌های خودمان را تعلیق کنیم بنابراین ما در برجام هستیم و هنوز خارج نشده‌ایم.

توقف اجرای پروتکل الحاقی به معنی خروج از برجام است؟

خبرگزاری میزان: نائب رئیس اول مجلس با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» بر اساس ماده ۳۶ برجام تهیه شده است، گفت: این قانون به ما اجازه می‌دهد اگر طرف غربی به وظایف خود در برجام عمل نکرد، بتوانیم بخشی از فعالیت‌های خودمان را تعلیق کنیم بنابراین ما در برجام هستیم و هنوز خارج نشده‌ایم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به موضوع توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی وفق ماده ۶ قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران»، گفت: حرف قطعی نظام و آنچه در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها آمده بدین معناست که ما در مقابل اقدام عملی، اقدامی عمل انجام می‌دهیم.

وی افزود: متأسفانه مفاد برجام از سوی هیچ کدام از کشور‌های اروپا و آمریکا اجرایی نشد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین در قالب برجام و در چارچوب برجام اگر اقدام عملی از سوی طرف مقابل انجام شد، ما اقدام عملی انجام خواهیم داد.

قاضی ‌زاده ‌هاشمی با بیان اینکه ما باید در موضوع غنی‌سازی و بالابردن میزان ذخایر اورانیوم به وضعیت قبل از برجام بازگردیم، اظهار داشت: هر زمانی که طرف‌های مقابل ایران- اروپایی‌ها و آمریکا- تحریم‌ها علیه ایران را برداشتند آن موقع اقدامات ما برگشت‌پذیر خواهد بود، اما اینکه ما بایستیم و ملتمسانه اقدامات خود را پیش ببریم و اما تعهدی نبینیم، این مسئله به هیچ وجه شایسته ملت ایران و دولت مقتدر ایران نیست.

وی با بیان اینکه قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» بر اساس ماده ۳۶ برجام تهیه شده است، بیان داشت: این قانون به ما اجازه می‌دهد اگر طرف غربی به وظایف خود در برجام عمل نکرد، بتوانیم بخشی از فعالیت‌های خودمان را تعلیق کنیم بنابراین ما در برجام هستیم و هنوز خارج نشده‌ایم لذا انجام تعهدات ما ناظر بر انجام تعهدات طرف غربی است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما از توافق برجام خارج نشدیم و تنها بخشی از اقدامات خودمان را تعلیق کرده‌ایم و انتظار داریم طرف مقابل وظایف خود را به درستی انجام دهد تا ما هم به تعهداتمان عمل کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها