واکنش نماینده مجلس به سفر گروسی به تهران

کد خبر: 1052464

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: از وزارت امور خارجه در خواست کردیم گزارشی از روند اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها ارائه دهد.

 باشگاه  خبرنگاران  جوان: زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اجرای قانون مجلس برای لغو تحریم ها گفت: روز ۵ اسفند موعدی است که براساس قانون راهبردی لغو تحریم‌ها، دولت موظف است دسترسی‌های نظارتی را محدود کند، نظارت بازرس‌ها و دوربین‌های آژانس انرژی اتمی که فراتر از پادمان ماست را کاهش دهد.

وی افزود: دولت طبق قانون لغو تحریم‌ها موظف است در صورت برداشته نشدن تحریم های آمریکا، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نظارت مجلس بر اجرای این قانون توسط دولت اظهار کرد: از وزارت خارجه خواسته ایم تا گزارش مقدمات اجرایی شدن این قانون را در اختیار مجلس قرار دهد؛ وزارت امور خارجه و سازمان انرژی اتمی هم مصمم به اجرای قانون لغو تحریم‌ها در  موعد مقرر هستند.

الهیان ادامه داد: درباره بازگشت به تعهدات برجامی همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند تنها شرط بازگشت به تعهدات لغو تمام تحریم‌هاست؛ بنابراین با توجه به شرایط حاضر،  پایان فرصت دوماه ایران به طرف اروپایی و عدم تغییر در سیاست تحریم‌ها بازگشت مجدد به تعهدات منتفی است.

وی با اشاره به فضاسازی صورت گرفته در رسانه‌ها مبنی بر تمایل آمریکا به مذاکره مجدد تاکید کرد: ایران باید شاهد یک نتیجه عملی از لغو تحریم‌ها باشد، صرفا گفتار درمانی در این حوزه از طرف مقامات آمریکایی با توجه به سابقه بد آن‌ها در برجام بی فایده است، مجلس شورای اسلامی هم اعتمادی به اینگونه حرف‌ها و وعده‌ها ندارد مگر اینکه در عمل شاهد لغو تحریم‌ها باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره سفر مدیرکل آژانس انرژی اتمی به ایران بیان کرد: تا زمانی که شرط لغو تحریم‌ها در عمل محقق نشود  سفر گروسی به تهران، بی نتیجه خواهد بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها