ظریف: آمریکا هیچ بندی از برجام را اجرا نکرد

کد خبر: 1052498

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز به تعهداتش در توافق هسته‌ای با ایران عمل نکرده، گفت: اگر بایدن رفتارهای ترامپ را تکرار کند، دست خالی خواهد ماند.

ظریف: آمریکا هیچ بندی از برجام را اجرا نکرد

خبرگزاری تسنیم، «محمد جواد ظریف» شامگاه یکشنبه در گفتگو با المنار تاکید کرد: آمریکا در 4 سال اخیر هیچکدام از تعهداتش را در برجام اجرا نکرده است. بر مبنای ماده 36 برجام اگر یک طرف از توافق به تعهداتش عمل نکند، ایران نیز حق آن را دارد که به تعهدات خود پایبند نماند.

وی تاکید کرد: بایدن اگر رفتارهای ترامپ را تکرار کند، هیچ دستاوردی در تعامل با ایران نخواهد داشت.

ظریف افزود: ما معتقدیم تسلیحات اتمی هرگز امنیت را تقویت نخواهد کرد بلکه عامل مخرب ثبات و امنیت جهان است.

وزیر امورخارجه همچنین در ارتباط با جنگ یمن گفت: عربستان سعودی نه می‎تواند از لحاظ نظامی در جنگ علیه یمن پیروز شود، نه اینکه می‎تواند آنچه را از طریق جنگ بدست نیاورده در مذاکرات بدست آورد.

ظریف درباره موضوع عادی سازی روابط نیز تاکید کرد: این یک اشتباه استراتژیک است که همسایگان ما به اسرائیل اجازه دهند که درگیری‎ها را به داخل اراضی آنها منتقل کند، چون با این اقدام در واقع امنیت خود را از دست داده اند و البته باید بدانند که اسرائیل هرگز از آنها دفاع نخواهد کرد.

وی تاکید کرد:اگر اسرائیل به ایران حمله کند دست به یک اقدام انتحاری زده است. هدف ایران در سوریه مبارزه با گروههای تروریستی است و اسرائیلی‎ها باید بفهمند که سیاست‌های آنها در حمایت از گروههای تروریستی بی‌پاسخ نخواهد ماند.

ظریف همچنین درباره تحولات لبنان گفت: ما به لبنانی‌ها کمک می‌کنیم که به توافق میان خودشان برسند. البته پس از فاجعه انفجار بندر بیروت پیشنهادات خود را در زمینه کمک به لبنان ارائه کردیم اما فشارهای آمریکا مانع این اقدامات شد.

وی تاکید کرد: ما و هیچ طرف دیگری هرگز نمی‎تواند توافقی را به لبنانی‌ها تحمیل کند و این گونه توافقی باید در داخل لبنان بدست آید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها