واکنش نماینده مجلس دهم به بیانیه دولت و آژانس

کد خبر: 1052691

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس یک اقدام کاملاً هوشیارانه بود که در عین حال استراتژی ما را ثابت نگه داشت در تاکتیک کاری کردیم که دشمن نتواند سواستفاده کند.

واکنش نماینده مجلس دهم به بیانیه دولت و آژانس

خبرگزاری فارس: محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم  اظهار داشت: در رابطه با بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی چند مؤلفه مثبت وجود دارد.

وی افزود: طی بیانیه مذکور خیلی صریح و شفاف به آقای گروسی اعلام شد که ما به دنبال احقاق حقوق خود هستیم و خطی که مقام معظم رهبری مبنی براینکه همه تحریم‌ها باید لغو شود ترسیم شد؛ همچنین اعلام شد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اجرا خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم ادامه داد: طی بیانیه مذکور عنوان شد که ما براساس مصوبه قانونی مجلس عمل خواهیم کرد که این می‌تواند به هم‌افزایی قوا کمک کند، در بحث‌های فنی و تاکتیکی نیز این بیانیه‌‌ای که صادر شد می‌تواند بهانه را از دست کسانی که دنبال این بودند که در دنیا اعلام کنند ایران به دنبال این است که مخفی کاری کرده و به دنبال سلاح هسته‌ای برود (که اینها را بیشتر سعودی‌ها، صهیونیستی‌ها و آمریکایی‌ها هستند که آن را تبلیغ می‌کنند) بگیرد.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: طی این بیانیه اعلام شد که ما همچنان در آژانس خواهیم ماند و بحثی هم مبنی بر ضبط دوربین‌ها مطرح شد نیز به طور مشروط اعلام شده و هم یک فرصت  و مجالی است که بهانه را از دست طرف مقابل می‌گیرد و نشان می‌دهد که به مصوبه مجلس عمل کردیم.

وی ضمن ارزیابی خود از بیانیه شب گذشته سازمان انرژی اتمی و آژانس اظهار داشت: به عقیده بنده این بیانیه یک اقدام کاملاً هوشیارانه بود که در عین حال استراتژی ما را ثابت نگه داشت در تاکتیک کاری کردیم که دشمن نتواند سواستفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم اضافه کرد: حتماً باید اقداماتی که مجلس خواسته است انجام شود چرا که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نشان دادند تا زمانی که احساس نکنند طرف مقابل‌شان قوی است، به تعهدات خود به سادگی بازنمی‌گردند همانگونه تا ما به غنی‌سازی بیشتر دست پیدا نکردیم 5+1 پای مذاکره نیامد اکنون نیز همین طور است.

جمالی نوبندگانی افزود: جمهوری اسلامی نشان داده که همه  تعهدات خود را انجام داده، به گفت‌وگوی بین‌المللی پایبند بوده و بر تعهدات خود باقی ماند و حتی خویشتنداری هم کرد و چندین ماه پس از خروج ترامپ از برجام و عدم اجرا شدن تعهدات یازده‌گانه اروپایی‌ها باز هم ایران خویشتنداری کرد و یک صبر استراتژیک پیشه کرد اما وقتی جواب نگرفت نسبت به کاهش تعهدات خود در برجام اقدام کرد.

وی یادآور شد: من فکر می‌کنم در حال حاضر نیز باید نشان دهیم که ما بیش از این نمی‌توانیم در حالت تعلیق و معلق به سر ببریم که هم تعهدات‌مان را انجام دهیم و هم طرف مقابل تعهداتش را انجام ندهد. همچنین از نظر روند علمی نتوانیم حرکتی به سمت جلو داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم تأکید کرد که حتماً موضوع بعدی که خیلی مهم است و بحثی که در پیشبرد اهداف خیلی مهم است و می‌تواند در پیشبرد این اهدافی که از سوی مجلس تعیین شده مؤثر باشد هم‌افزایی همه قوا و حاکمیت در جمهوری اسلامی و پشتیبانی مردم است که به نظر می‌رسد طرف مقابل اگر ببیند ما هم‌افزایی و هم‌آهنگی داریم و یک ندا از درون حاکمیت ما شنیده می‌شود قطعاً عقب‌نشینی خواهند کرد کما اینکه آنها هم به دنبال وحدت دو طرفه هستند که در دوران ترامپ آسیب دیده بود.

جمالی نوبندگانی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال وحدت با اروپایی‌ها علیه ما است، گفت: بنابراین ما باید در داخل کشور بین خودمان وحدت استراتژیک داشته باشیم تا بتوانیم با تهدیدات آنها مقابله کنیم و از این فرصتی که رهبر معظم انقلاب محکم پای کار آمده‌اند استفاده کنیم و بتوانیم حقوق حقه و مسلم خود را پس بگیریم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها