درخواست مقامات صهیونیست از بایدن درباره ایران

کد خبر: 1052942

بیش از 20 مقام سابق رژیم صهیونیستی، از موضع دولت بایدن برای بازگشت آمریکا به برجام و توسعه طلبکاری‌های غرب حمایت کردند.

درخواست مقامات صهیونیست از بایدن درباره ایران

کیهان: بیش از 20 مقام سابق رژیم صهیونیستی، از موضع دولت بایدن برای بازگشت آمریکا به برجام و توسعه طلبکاری‌های غرب حمایت کردند.

بیش از بیست تن از مقامات سابق نظامی و امنیتی اسرائیل در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیلی، از بازگشت جو بایدن به برجام پشتیبانی کردند و در عین حال همانند بایدن خواستار توافق جدیدی با ایران جهت محدود کردن فعالیت‌های آن در منطقه شدند.

این نامه که توسط «ماتان ویلنای»، معاون پیشین رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، منتشر شده از تلاش‌های دولت بایدن برای بازگشت به برجام و مذاکره ایران پشتیبانی کرده است. از جمله امضاکنندگان این نامه عبارتند از رئیس پیشین موساد (تامیر پاردو)، مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل (اوزی آراد) و فرمانده سابق پروژه ایران در ارتش اسرائیل (نیتزان آلون).

امضاکنندگان نامه گفته‌اند: «ما از اقدام آمریکا برای واداشتن ایران به رعایت توافق اتمی پشتیبانی می‌کنیم مشروط به اینکه این اقدام در عین حال حکومت ایران را مجبور سازد که کلیه تعهدات خود را در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در خصوص توسعه موشک‌ها و بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کاملاً رعایت کند.»(!)

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً بار دیگر گفت کشورش آماده بازگشت به توافق اتمی است در صورتی که تهران کلیه مفاد این توافق را رعایت کند.

مقامات نظامی و اطلاعاتی پیشین اسرائیل در نامه خود خواستار توافقی طولانی‌مدت برای جبران خلأها و ضعف‌های برجام شده‌اند. آنان گفته‌اند که دولت بایدن باید به ایران صریحاً بگوید که کدام موارد نقض برجام پذیرفتنی نیستند.

امضاکنندگان این نامه از موضع فعلی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که برداشتن تحریم‌ها را منوط به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای کرده حمایت کردند. این مقام‌های پیشین اسرائیلی هدف نخست را بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای و سپس تنظیم توافقی دیگر برای رفع نواقص برجام دانستند.

در این نامه آمده است: (توافق ثانویه) اطلاعات جدیدی را که پس از برجام جمع‌آوری شده و مشکلات جدیدی که ایران ایجاد کرده مد نظر قرار خواهد داد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها