جلال جلالی‌زاده: مردم از اصلاح‌طلبان ناراضی‌اند

کد خبر: 1053768

یک عضو حزب اتحاد ملت، حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف در انتخابات را انتحار این جبهه توصیف کرد.

جلال جلالی‌زاده: مردم از اصلاح‌طلبان ناراضی‌اند

کیهان: یک عضو حزب اتحاد ملت، حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف در انتخابات را انتحار این جبهه توصیف کرد.

جلال جلالی‌زاده، به نامه‌نیوز گفت: «اصلاح‌طلبان اگر اعتماد به نفس این را ندارند که بعد از سال‌ها سیاست‌ورزی یک نامزد کاملا اصلاح‌طلب معرفی کنند و اگر قرار است فردی مانند آقای ظریف را اصلاح‌طلب بدانند، بهتر است که اساسا در انتخابات شرکت نکنند. جبهه اصلاحات به عنوان یک جناح ریشه‌دار سیاسی اگر به سمت نامزدی غیراصلاح‌طلب اعم از ظریف یا دیگر افراد برود، خودزنی و بلکه انتحار کرده است و حتما بیش از پیش طرفداران اصلاحات قهر خواهند کرد و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ریزش زیادی خواهد داشت».

او درباره علت اینکه برخی اصلاح‌طلبان هنوز در پی استمرار سیاست ائتلافی‌اند بیان کرد: «متأسفانه در جبهه اصلاحات وجود دارند کسانی که صرفا به دنبال منافع مالی و سیاسی خود هستند و می‌خواهند از طریق انتخابات مجلس، شورای شهر یا ریاست‌جمهوری سهمی از قدرت برای خود بگیرند. در واقع اصلاح‌طلبان محبوب که خیر کشور و ملت را می‌خواهند زمینه رأی‌آوری را فراهم می‌کنند و افرادی منفعت‌طلب می‌آیند و رأی می‌گیرند و به سمت تأمین منافع خود می‌روند و فراموش می‌کنند که مردم و اصلاح‌طلبان باعث رأی‌آوری آنها شدند. در چنین شرایطی دیگر صحیح نیست که جبهه اصلاحات نقش دلال‌ها را بازی کند تا غیراصلاح‌طلبان رأی بیاورند و به هیچ‌کس هم پاسخگو نباشند. عملکرد دولت نشان می‌دهد که مردم از اصلاح‌طلبان ناراضی‌اند و تصور می‌کنند که اصلاح‌طلبان به دلیل حمایت از روحانی در قبال عملکرد هشت‌ساله او و دولتش مسئول‌اند. خب در چنین شرایطی چه عقلی حکم می‌کند که دوباره به سمت ایفای نقش واسطه‌گری و دلالیبرویم؟»

این فعال سیاسی درخصوص اینکه آیا نزدیکان دولت مانند نیروهای حزب اعتدال و توسعه می‌توانند بار دیگر بر روند انتخاباتی جریان اصلاحات تأثیر بگذارند یا نه، اظهار کرد: «آنها سعی می‌کنند باز هم از اصلاح‌طلبان استفاده ابزاری کنند. واقعیت این است که حزب اعتدال و توسعه در کل کشور صدهزار رأی هم نمی‌توانست جمع کند و اگر اعضای این حزب هشت‌سال دولت را اختیار داشتند، فقط به اعتبار رأیی بود که اصلاح‌طلبان به سبد روحانی آوردند و متأسفانه وقتی آنها به قدرت رسیدند با محوریت واعظی به اصلاح‌طلبان پشت کردند».

جلالی‌زاده در پاسخ به این پرسش که ورود عارف به انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید، تصریح کرد: «من شخصا آقای عارف را دوست دارم و او را فردی دلسوز، باسواد و زحمت‌کشیده می‌دانم اما آقای عارف هم فدای روحانی شد و با توجه به عملکردی که در مجلس داشت عملا به مهره‌ای سوخته تبدیل شد. او دیگر نمی‌تواند رأیی که در سال 92 داشت را به دست بیاورد و به نظرم اگر در انتخابات نامزد شود، به توفیقی نمی‌رسد. ما اصلاح‌طلبان باید بدانیم که مردم با هیچ‌کس تا ابد عهد اخوت نبسته‌اند و ممکن است همان‌هایی که روزگاری به ما رأی داده‌اند اگر عملکرد نامناسبمان را ببینند از ما عبور کنند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها