اخبار مجلس

مجوز مجلس به وزارت دفاع برای انتشار اوراق

کد خبر: 1053945

مجلس به وزارت دفاع اجازه داد تا مبلغ 20 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، راهبردی و دفاعی و حمایت از دانشمندان هسته‌ای و مطالعات استراتژیک و راهبردی در حوزه راهبردی منتشر کند.

مجوز مجلس به وزارت دفاع برای انتشار اوراق

 خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بند الحاق شده به تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه برای حمایت از دانشمندان هسته‌ای موافقت کردند.

بر اساس این بند پیشنهادی، به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح'>وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اجازه داده می‌شود تا مبلغ 20 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی با تضمین اصل و سود توسط دولت برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی، راهبردی و دفاعی و حمایت از دانشمندان هسته‌ای و مطالعات استراتژیک و راهبردی در حوزه راهبردی منتشر نماید.

وحید جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح پیشنهاد خود اعلام کرد: این موضوع در راستای حمایت از دانشمندان هسته‌ای و با هدف پیشران هسته‌ای مورد نظر مقام معظم رهبری و مطالعات در این حوزه مطرح شد که در جریان بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه به تبصره (5) الحاق شد.

 

اجازه به دولت برای انتشار 150 میلیارد تومان اوراق مالی برای فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی

مجلس به دولت برای انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف ۱۵۰۰ میلیارد ریال جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش اجازه داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه 11 اسفند) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای (ع)، (ف)، (ص)، (ق) و (ر) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (ع) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ بیست هزار میلیارد (20.000.000.000.000) ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند، تا جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) به مصرف برسد. این اوراق خارج از سقف پیش‌بینی‌شده در جدول شماره (4) ماده (7) قانون برنامه ششم توسعه بوده و براساس ابلاغ اعتبار و تخصیص‌های صادره به مصرف می‌رسد.

تا سقف هزار و پانصد میلیارد(1/500/000/000/000) ریال از منابع این بند جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان کشور(سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس) به مصرف برسد.

همچنین در بند (ف) این تبصره آمده است:

مهلت واگذاری اوراق مالی اسلامی غیرنقدی (تحویل به طلبکاران) منتشره در سال 1400، برای کلیه دستگاه‌های اجرائی از جمله دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (1) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تابع قانون اصلاح مواد (63) و (64) قانون محاسبات عمومی کشور مصوب 15 /12 /1379 است.

در بند (ص) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

به‌منظور یکپارچگی و هماهنگ‌سازی در اوراق منتشره دولت، اوراق مالی اسلامی دولت (منتشره توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی) مشمول ماده (27) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1/9/1384 با اصلاحات و الحاقات بعدی است.

بر اساس این گزارش در بند (ق) آمده است:

بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد اجرای عملیات بازار باز را به کمیته جزء (1) بند (ک) ارائه نماید. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف است ضمن تعیین فهرست معامله‌گران اولیه مجاز نسبت به پیاده‌سازی الزامات عرضه اولیه اوراق از طریق حراج به‌نحوی که حداقل سی‌درصد (30%) از اوراق مالی اسلامی منتشره دولت پس از عملیات بازار باز در عرضه اولیه به معامله‌گران اولیه مجاز به‌فروش برسد، اقدام کند.

در بند (ر) تبصره (5) ماده واحده لایحه بودجه نیز آمده است:

«اوراق مالی اسلامی»، اوراقی است که منطبق بر قوانین و مقررات بوده و در چهارچوب عقود اسلامی منتشر می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها