اعمال محدودیت نوروزی در شهر‌های رنگی کرونا

کد خبر: 1054058

وزیر کشور از اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های رنگی زرد، نارنجی و قرمز در تعطیلات نوروزی خبر داد.

اعمال محدودیت نوروزی در شهر‌های رنگی کرونا

خبرگزاری صدا و سیما: آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اطلاع رسانی اقتصادی با اعلام این خبر گفت: در بحث کرونا روند کلی خوشبختانه در کشور به جزء استان خوزستان و برخی مناطق ثابت و نزولی است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز و پیگیری تصمیمات اتخاذ شده افزود: در این جلسه گزارشی از نیروی انتظامی در حوزه نظارتی برای گزارش اصناف در همین حوزه ارائه شد که به نظر می‌رسد

کار‌های خوبی انجام شده است و قابل تقدیر است و انشاءالله که ادامه داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی و همچنین ماه مبارک رمضان درباره تامین کالا‌های اساسی در این ایام گفت: در این جلسه پیرامون این موضوعات نیز مطالبی مطرح شد و دستگاه‌های متولی نیز گزارش‌های خوبی دادند و ما از این بابت نگرانی خاصی نداریم.

آقای رحمانی فضلی افزود: در حوزه کالا‌های اساسی قیمت‌ها مصوب و مقرر شد تا اصناف بر آن‌ها نظارت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تحریم‌ها و اثرات آن در تولیدات داخلی گفت: گزارشی هم از کمیت و کیفیت تولید کالا‌ها در جلسه مطرح شد که شاهد حمایت از افزایش کمی و کیفی کالا‌های تولیدی در این خصوص بوده ایم.

وزیر کشور ثبت سفارش کالا برای ۶ ماه ۱۴۰۰ را با توجه به تغییر دولت و فضای سیاسی اقتصادی کشور از دیگر موضوع‌های جلسه امروز برشمرد و تصریح کرد: مقرر شد در تامین و ذخیره سازی اجناس و کالا‌ها تصمیمات مناسبی اتخاذ شود و حداقل برای سه ماه اول سال آتی پیش بینی‌های لازم انجام شود.

آقای رحمانی فضلی تقویت و تشویق مردم بر استفاده از فضای گردشگری در نوروز با توجه به محدودیت‌های کرونایی را از دیگر مباحث این جلسه یاد کرد و افزود: در شهر‌های نارنجی، زرد و قرمز همچنان با اعمال محدودیت روبرو خواهیم بود، ولی تلاش داریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکنی که امکانش باشد فضا برای گردشگری فراهم شود.

وی گفت: در سه نوروز ما در بحث گردشگری دچار مشکل بودیم، زیرا در نوروز ۹۸ با سیل روبرو و در نوروز ۹۹ نیز درگیر کرونا بودیم که این روند کرونایی در نوروز ۱۴۰۰ نیز ادامه دارد که همه این‌ها موجب کاهش مسافرت‌ها و گردشگری شد.

وزیر کشور همچنین روند ثابت و نزولی کرونا را در کشور به جز استان خوزستان و برخی شهر‌ها نتیجه همکاری مردم و تلاش وزارت بهداشت دانست و گفت: امیدواریم با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های ذیربط این روند ادامه داشته باشد.

آقای رحمانی فضلی از ممنوعیت نمایشگاه‌های نوروزی خبر داد و افزود: با این حال جشنواره‌های فروش کالا از امروز شروع شده است و در حوزه محصولات جهاد کشاورزی هم فعالیت مشابهی خواهیم داشت.

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها