رویکرد سیاسی دولت نسبت به سهام عدالت

کد خبر: 1054085

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: شاهد رویکرد سیاسی نسبت به سهام عدالت در استان‌ها هستیم.

رویکرد سیاسی دولت نسبت به سهام عدالت

خبرگزاری تسنیم: محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه 12 اسفند ) قوه مقننه، در تذکری شفاهی با اشاره به تصمیم دولت به استناد مصوبه شورای عالی بورس در راستای برگزاری مجامع استان‌های کشور، گفت: 50 میلیون نفر از جمعیت کشور دارای سهام عدالت هستند که حدود 60 درصد آنها روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

وی در همین راستا، افزود: براساس این مصوبه برای حدود 30 میلیون نفر تصمیم‌گیری خواهد شد و این در حالی است که اقدام شورای عالی بورس برخلاف سیاست‌های کلی و همچنین مغایر با قانون تجارت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه اقدام یاد شده به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست، ادامه داد:به همین دلیل  از آقای دژپسند  وزیر اقتصاد و امور دارایی دعوت شده در جلسه فوق‌العاده‌ای در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور یابد و در این باره توضیحاتی را به اعضای کمیسیون اقتصادی ارائه دهد.

پورابراهیمی تصریح کرد: باید حقوق مردم رعایت شود زیرا حدود 45 درصد از دارندگان سهام عدالت نتوانسته‌اند اقدام به ثبت‌نام کنند تا در این مجامع شرکت کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس با بیان اینکه دولت باید توضیح دهد چرا رویکرد سیاسی به سهام عدالت در استان‌ها نشان می‌دهد، گفت: در واقع رویکرد جریان دولتی، اقتصاد سیاسی را در استان‌ها دنبال می‌کند و لازم است که رئیس مجلس به این موضوع وارد شود و در مجلس این موضوع را پیگیری و بررسی کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها