مصوبات بودجه ای امروز مجلس/ شفاف سازی حقوق مدیران دولتی

کد خبر: 1054237

نمایندگان مقرر کردند که تخصیص اعتبار دستگاه ها و پرداخت حقوق کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی تنها با درج اطلاعات درآمدی در سامانه حقوق و دستمزد صورت گرفته و در غیر این صورت پرداختی ها غیرقانونی خواهد بود.

مصوبات بودجه ای امروز مجلس/ شفاف سازی حقوق مدیران دولتی

خبرگزاری تسنیم:ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 1400 در بخش هزینه‌ای در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 13 اسفند ماه) قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه با بند (و) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که در بند (و) تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها مکلفند تا پنج‌درصد‌ (5%) از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان موضوع جدول (1-10) این قانون را برای احداث، تکمیل، بازسازی و تجهیز رده‌های انتظامی با اولویت پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها هزینه کنند.

 *مصوبه مجلس برای شفافیت حقوق کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی

نمایندگان همچنین در این جلسه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با بندهای الحاقی 1 و 2 تبصره 12 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی 1 این تبصره؛ صدور اجازه تخصیص اعتبار دستگاهها و پرداخت حقوق کارکنان/ مدیران دستگاهها در سال 1400، منوط به احراز انجام تکالیف مندرج در ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه است. هرگونه اقدام برخلاف این بند به‌منزله تصرف غیرقانونی در اموال و وجوه عمومی است.

 *مصوبه جدید مجلس؛ اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان بازنگری می‌شود

بهارستان‌نشینان در این جلسه و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، همچنین با پیشنهاد علی خضریان نماینده تهران با الحاق یک بند به تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند الحاقی تبصره (12) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: وزارت آموزش و پرورش مکلف است سه ماه پس از تصویب این قانون اساسنامه مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را در راستای تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آنها، نقش‌پذیری فرهنگیان و هیئت امنا و مدیریت صندوق، ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی و تعارض منافع و تعیین وضعیت حقوقی آن مورد بازنگری قرار داده و به تصویب مجلس برساند.

* حساب های درآمدی و مالی پایانه‌های فروشگاهی ساماندهی می شود

نمایندگان مجلس اشخاص حقوقی و مالکان واحدهای صنفی را به منظور اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی موظف به معرفی یکی از حساب‌های بانکی خود به عنوان حساب فروش تا پایان اردیبهشت 1400 کردند.

* اختصاص اعتبار 500 میلیاردی به جمعیت هلال احمر

نمایندگان مجلس  با در اختیار قرار دادن 500 میلیارد تومان به جمعیت هلال احمر و 170 میلیارد تومان به وزارت بهداشت در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند.

پرداخت تا مبلغ پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال به جمعیت هلال ‌احمر جمهوری اسلامی ایران و تا مبلغ یک‌هزار و هفتصد میلیارد (1.700.000.000.000) ریال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای.

* اختصاص اعتبار 3 هزار میلیاردی برای تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس مصوب کردند مبلغ 30 هزار میلیارد ریال و تا مبلغ 3200 میلیارد ریال جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی و یا اسناد خزانه اسلامی اختصاص یابد.

* مصوبه مجلس برای بیمه منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان مجلس با اختصاص اختصاص 300 میلیارد به کمیته امداد و بهزیستی برای بیمه منازل مددجویان تحت پوشش موافقت کردند.

* مصوبه مجلس برای بیمه منازل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

نمایندگان مجلس با اختصاص اختصاص 300 میلیارد به کمیته امداد و بهزیستی برای بیمه منازل مددجویان تحت پوشش موافقت کردند.

این خبر در حال تکمیل است... .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها