راهکار مجلس برای انبوه‌سازی خانه

کد خبر: 1054246

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درصورت اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن، تولید مسکن افزایش پیدا می‌کند ولی در مجموع مجلس حامی افزایش ساخت و ساز مسکن است.

راهکار مجلس برای انبوه‌سازی خانه

خبرگزاری فارس: جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  درباره لزوم تخصیص سالانه حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن گفت: براساس طرح جامع مسکن، سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور باید ساخته شود؛ در حال حاضر کمتر از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می‌شود؛ این موضوع زمینه ساز کاهش عرضه مسکن، افزایش تقاضا و به دنبال آن تورم بالای مسکن شده است.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی باید از ساخت و تولید مسکن حمایت شود؛ از جمله مهمترین راهکارهای حمایت از ساخت مسکن، پرداخت تسهیلات بانکی به ساخت مسکن است.

نماینده مردم شیراز با اشاره به میزان تسهیلات پرداخت شده به بخش مسکن در سال گذشته گفت: بر اساس گزارش بانک مرکزی در سال ۱۳۹۸ تنها ۷ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک مربوط به بخش مسکن بوده که خیلی کم است؛ از این میزان، سهم تسهیلات ساخت مسکن زیر ۲ درصد بوده است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به ضرورت حمایت از بخش مسکن، نیاز است حداقل سالانه ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها مربوط به بخش مسکن باشد؛ بانک مرکزی باید در این زمینه قاعده گذاری کند و با نظارت‌های خود سهم بخش مسکن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها را افزایش دهد؛ تاکید می‌کنم در وضعیت فعلی سهم تسهیلات ساخت مسکن هم باید افزایش یابد و بانک‌ها نباید فقط به خرید مسکن وام دهند.

قادری در پایان تصریح کرد: در صورت اختصاص ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش مسکن، تولید مسکن افزایش پیدا می‌کند؛ این موضوع با توجه به این که مسکن یک پیشران اقتصادی محسوب می‌شود، افزایش اشتغال و خلق ثروت برای کشور را به دنبال دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها