توجیه بازندگان سیاسی انتخابات اسفند 98؛ کاندیدا نداشتیم!

کد خبر: 1054426

روزنامه همدلی به نقل از موسوی لاری، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز (در مصاحبه با سایت اصلاح‌طلب) نوشت: «من معتقدم آنچه در اسفند 98 اتفاق افتاد متوجه اصلاح‌طلبان نبود و متوجه کل مدیریت کشور بود. یعنی قهر مردم از صندوق‌های رأی ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت

توجیه بازندگان سیاسی انتخابات اسفند 98؛ کاندیدا نداشتیم!

کیهان: روزنامه همدلی به نقل از موسوی لاری، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز (در مصاحبه با سایت اصلاح‌طلب) نوشت: «من معتقدم آنچه در اسفند 98 اتفاق افتاد متوجه اصلاح‌طلبان نبود و متوجه کل مدیریت کشور بود. یعنی قهر مردم از صندوق‌های رأی ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت. اصلاح‌طلبان که کاندیدایی نداشتند تا کسی بگوید اینها از اصلاح‌طلبان قهر کرده‌اند. اصلاح‌طلبان چون کاندیدا نداشتند، کاندیدایی هم معرفی نکردند و احزابی هم که از بین افراد ثبت‌نام شده عده‌ای را شب آخر انتخاب کردند، معلوم بود که تکلیفشان چیست. بنابر این قهری که صورت گرفته از کل مدیریت است و کل مدیریت باید دست به کار شود که این سرخوردگی مردم از بین برود.»

گفتنی است، همدلی در شماره قبلی خود نیز به نقل از علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشته بود: «مجلس یازدهم، مجلسی یکدست بود که به علت حذف کاندیداهای اصلاح‌طلب تشکیل شده بود»!

پرواضح است که مدعیان اصلاحات در ماه‌های نزدیک به انتخابات، درتلاشند با طرح ادعاهای نادرست، عدم اقبال مردم به طیف‌های اصلاح‌طلبان را توجیه کنند. آنها مدام می‌گویند کاندیدا نداشتیم و مردم نیامدند و مجلس یازدهم تشکیل شد، این در حالی است که اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند 98 با چندین لیست مانند «ائتلاف اصلاح‌طلبان حامی دولت»، «یاران اصلاحات»، «یاران‌هاشمی»، «لیست ائتلاف برای ایران» و... با سرلیستی چهره‌هایی چون مجید انصاری، مصطفی کواکبیان، علیرضا محجوب و... در انتخابات شرکت کردند و سرلیست‌های آنها هیچ‌کدام حداقلی‌ترین رأی‌ها را هم نیاوردند؟ نکته دیگر آنکه اتفاقاً سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس، عملکرد فاجعه بار و برجام‌زده اصلاح‌طلبان و دولت مورد حمایت آنها بود، نه چیز دیگر.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها