روستا آزاد: هزینه تحریم را بیشتر نکنیم

کد خبر: 1054618

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران اظهارات رئیس‌جمهور درباره FATF را یک گفتار سیاسی دانست و گفت: هدف روحانی از شفافیت برای غربی‌ها یک کار سیاسی است تا سوءمدیریت‌ها و کمبودهایش را جبران کند.

روستا آزاد: هزینه تحریم را بیشتر نکنیم

خبرگزاری مهر: رضا روستا آزاد عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه FATF با جیب مردم ارتباط دارد، اظهار کرد: اظهارات رئیس‌جمهور درباره FATF بیشتر یک گفتار سیاسی است تا کارشناسی.

روستا آزاد گفت: بارها از آقای روحانی سوال شده که FATF قرار است چه کاری برای ما انجام دهد اما وی و سایر دولتمردان اظهار کردند که این مساله هیچ ربطی به تحریم‌ها ندارد و آنها را رفع نمی‌کند.

وی افزود: روح FATF نهایتاً این است که شما باید بگویید پول از کجا آوردید، کجا خرید کردید و چقدر خرید کردید. در فضای تحریم هم که «ال‌سی»ها بسته است و باید با مکانیزم صرافی‌ها نقل و انتقالات مالی خودمان را انجام دهیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تاکید کرد: FATF می‌خواهد بگوید در فضای تحریم، کارهای میانبرتان را هم اعلام کنید. این یعنی قصد دارند ما را به طور کامل خلع سلاح کنند.

روستا آزاد تصریح کرد: آقای روحانی خودش این مساله را می‌داند و اطلاع دارد که پیوستن به FATF تقریباً تمام کارهای میانبر را می‌بندد اما فقط می‌خواهد با انجام اقداماتی که غربی‌ها بپسندند، انسداد «ال‌سی»ها و نقل و انتقالات مالی را باز کند در حالی که خودشان هم می‌دانند این کار نشدنی است.

وی ادامه داد: درواقع آقای روحانی می‌خواهد ما خودمان را به طور کامل برای شیطان و استکبار مرئی کنیم تا بتوانیم به خانواده اقتصاد جهانی برگردیم اما قرآن می‌گوید این‌ها (استکبار) هیچگاه از تو راضی نمی‌شوند تا زمانی که از روش و منش‌شان تبعیت کنید.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: هدف روحانی از شفافیت برای غربی‌ها یک کار سیاسی است تا سوءمدیریت‌ها و کمبودهایش را جبران کند و همه ناکارآمدی‌ها را گردن مجمع تشخیص بیاندازد. روحانی می‌خواهد بگوید چون این‌ها اجازه نمی‌دهند، من نمی‌توانم به خوبی تعامل کرده و مشکلات را حل کنم.

روستا آزاد گفت: همین الان، تحریم‌ها هزینه‌های سنگینی را به دلیل انسداد «ال‌سی»ها و سوئیفت به جیب مردم تحمیل می‌کند و FATF نیز در این شرایط کار خاصی نمی‌تواند برای ما انجام دهد.

وی افزود: آنها می‌خواهند با اهرم FATF هزینه‌های بیشتری را بر ما تحمیل کنند و بین در و دیوار ما را نگه دارند بنابراین FATF کار جدیدی برای ما نمی‌کند بلکه هزینه‌های تحریم را برای ما بیشتر می‌کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران تاکید کرد: اگر تحریم نباشد، ما می‌توانیم از امکانات FATF استفاده کنیم ولی وقتی تحریم باشیم نه تنها فایده‌ای برای ما ندارد بلکه هزینه‌های بیشتری هم تحمیل می‌کند.

روستا آزاد با بیان اینکه این نوع گفتارهای رئیس‌جمهور درباره FATF دقیقاً همان سناریوی تحمیل برجام به کشور است، گفت: می‌خواهند برای مردم این توهم ایجاد شود که دولت قصد دارد کار کند اما دیگر نهادها اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: با این نوع اظهارات قصد دارند برای انتخابات ۱۴۰۰ جریان مورد نظر خود را مجدداً مطرح کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها