احمدی‌نژاد شخصا کاندیدا می‌شود؟

کد خبر: 1054834

عباسی دیدار با احمدی‌نژاد را تکذیب کرد.

احمدی‌نژاد شخصا کاندیدا می‌شود؟

گروه سیاست سایت فردا – محمود احمدی‌نژاد خیلی وقت است که اسب خود را برای ورود به کارزار 1400 زین کرده و از هیچ کاری برای دیده شدن و طرفدار جمع کردن دریغ نمی‌کند. از مصاحبه‌های پی‌درپی و بعضا با رسانه‌های معاند گرفته تا سخن گفت از موضوعات خط قرمزی مثل حجاب. از نامه‌نگاری‌های متعدد گرفته تا پا کردن در کفش سیاست خارجی که خودش قطعا می‌داند تصمیم‌گیری درباره آن تماما دست دولت نیست.

اقدامات انتخاباتی او اما فقط این نیست و تجمع اصطلاحا خودش جوش هواداران و سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد را نیز باید به آن افزود. آخرین مورد از این سفرها نیز همان سفر کوتاه به قم بود که روز پنجشنبه انجام و صرف زیارت و گفت‌وگو با آیت الله علوی بروجردی شد. سخنرانی در جمع طلاب و روحانیون که پایگاه اطلاع رسانی دکتر احمدی‌نژاد وعده انتشار جزئیات آن را داده نیز بود. 

این فعالیت‌ها در حالی ادامه داشته و هر روز افزوده می‌شود که این سوال که احمدی‌نژاد علی رغم احتمال رد صلاحیت با توجه به تجارب پیشین، شخصا کاندیدا می‌شود یا از یک گزینه خاص حمایت می‌کند؟ باقی است.

شاهد آنکه چند روز قبل صابرنیوز با در نظر گرفتن همین فعالیت‌های انتخاباتی و سفرهای انتخاباتی از حمایت احمدی‌نژاد از محمدعباسی خبر داد و نوشت: « برپایه این گزارش و بر اساس شنیده‌ها از منابع خبری، محمد عباسی وزیر دولت نهم و دهم که هم‌اکنون با حکم مقام معظم رهبری عضو هیئت امنای بنیاد مستضعفان را نیز دارد، گزینه مورد حمایت احمدی نژاد در انتخابات 1400 خواهد بود.»

 در این گزارش همچنین تاکید شد که «گرچه اظهارات اخیر و بعضا رفتارها و مصاحبه‌های هنجارشکن محمود احمدی‌نژاد شرایط را برای تائید صلاحیت او سخت‌تر از پیش کرده است اما به گفته سخنگوی شورای نگهبان هیچ کس حتی هیچکدام از اعضای شورای نگهبان هم نمی‌توانند درباره تائید یا رد صلاحیت افراد اظهار نظری داشته باشند چرا که به گفته سخنگوی شورای نگهبان، روند بررسی صلاحیت کاندیدای ریاست‌جمهوری تابع یک مکانیزمی است که اجرای آن به صورت روشمند دنبال خواهد شد.»

در ادامه این گزارش شرحی از سابقه محمد عباسی که به عنوان گزینه مورد حمایت احمدی‌نژاد معرفی شده بود، ذکر و تاکید شد که «شورای نگهبان هم بنا به مصداق هایی که تاکنون از او افکار عمومی شاهده بوده اند به احتمال زیاد صلاحیت وی را تائید کند چرا که علاوه بر سابقه اجرایی، شرایط مناسبی برای تائید صلاحیت دارد. این گمانه‌زنی با سفرهای هفته پیش عباسی به بندرعباس و ساری و شنیده‌ها از تشکیل ستادهای انتخاباتی او در کلان‌شهر ها در حال تقویت شدن است و گفته شده احتمالا یکی از وزرای دولت نهم ریاست ستاد انتخاباتی عباسی را به عهده خواهد گرفت.»

عباسی اما این گمانه را تکذیب کرده و به «فارس» می‌گوید: «بنده هیچ دیداری با آقای دکتر احمدی‌نژاد نداشته‌ام و من‌بعد از اینجور شایعات با اهداف متعدد زیاد شنیده خواهد شد.»

وی درباره کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری و ادعای ساماندهی ستادهای انتخاباتی خود نیز گفت: «من در حال تدوین راهکارهای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستم، اما در مورد چگونگی ورود به انتخابات ۱۴۰۰ به زودی توضیح خواهم داد. ولی آنچه قطعی است، اینکه بنده به جد به دنبال تقویت رویکرد ولایتمدارانه نظام و پایبند به جریان‌های وحدت‌بخش انقلابی هستم.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها