پرویز سروری: نسل نو به دنبال سهم خواهی نیست

کد خبر: 1054898

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در شرایط فعلی کشور ما به‌شدت نیازمند رفتار سریع و عملیات منسجم و هم افزا بین سه قوه هستیم و دقیقاً اینجاست که یکسان نبودن رویکرد قوا یک تهدید بزرگ است.

پرویز سروری: نسل نو به دنبال سهم خواهی نیست

 خبرگزاری فارس: پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نخستین نشست حضوری مسئولین استانی «نسل نو» بر اهمیت انتخابات آینده تاکید کرد و گفت: ما در طلایی‌ترین زمان انقلاب به سر می‌بریم؛ دو قوه اکنون در اختیار نیروهای انقلابی قرار گرفته، ولی ضلع سوم مهم است تا مثلث کارآمدی در خرداد تکمیل شود.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان معتقدند همسو شدن قوا به نفع کشور نیست و نباید سه قوه از یک طیف باشند. در این خصوص باید به آنها جواب داد که یکسان شدن یا نشدن قوا به یک مولفۀ مؤثر مربوط می‌شود و آن هم پایداری و تاب‌آوری اجتماعی است. اگر جامعه مؤلفه‌های پایداری را در خود داشته باشد و جامعۀ باثباتی باشد و در حال بحران و تشنج نباشد، در این حالت رویکرد سیاسی متفاوت بین قوا باعث تضارب افکار و تقویت توانمندی های نظام می شود؛ اما در شرایط فعلی ما به شدت نیازمند رفتار سریع و عملیات منسجم و هم افزا بین سه قوه هستیم و دقیقاً اینجاست که یکسان نبودن رویکرد قوا یک تهدید بزرگ است.

سروری بیان کرد: نسل نو اگر مقتضیات را درست می بیند، اولین اولویت خود را باید ظرفیت های نیروهای جوانی بداند که در عرصۀ فضای مجازی وارد شدند و برایشان تولید محتوا کنند و از تشتت در درون گفتمان جریان انقلابی جلوگیری کند. رسالت ما این است که پیام نه به وضع موجود و آری به تغییر را برسانیم.

نسل نو به دنبال سهم خواهی نیست

در ادامه، حامد علامتی عضو هیئت‌مؤسس نسل نو و مسئول کمیتۀ استان‌ها، بیانیه گام دوم انقلاب را «مانیفست حرکت و راهبری انقلاب اسلامی» دانست و تأکید کرد: از طرفی رهبر معظم انقلاب در این بیانیه از نسل جوان توقع دارند تا شانه زیر بار مسئولیت گام دوم انقلاب بدهند؛ و از طرف دیگر باید بدانیم ایفای نقش فعال در این زمینه، مستلزم سازماندهی نیروی انسانی و کار تشکیلاتی و جمعی است و با همت فردی و بدون هم افزایی و سازماندهی نمی توان کار چندانی کرد.

علامتی با تأکید بر اینکه نسل نو به دنبال سهم خواهی نیست، افزود: ما به دنبال سازماندهی و انسجام نیروهای جوان انقلابی هستیم تا انسجام ایجاد کنیم؛ پس از ایجاد انسجام، شناساندن نیروهای جوان انقلابی به یکدیگر و ایجاد انس و الفت بین آنها گام بعدی است و اگر بعد از این انس و الفت، بتوانیم عملیات فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم، خیلی عالی است.

وی فعالیت نسل نو را معطوف به انتخابات پیش رو ندانست و تصریح کرد: اگر چه ممکن است در انتخابات پیش رو حسب وظیفه انقلابی خود، نقش آفرینی کنیم، اما اهداف نسل نو فراتر از اینهاست. ما باید بتوانیم از طریق سازماندهی و هم افزایی نیروهای نخبه و جوان حزب اللهی، از ظرفیت آنها برای تدوین پیشنهادهای عملیاتی برای برون رفت کشور از مشکلات استفاده کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها