آجورلو: یمن، ضعف‌های تاکتیکی عربستان را به رخ دنیا کشید

کد خبر: 1054945

کارشناس مسائل سیاسی، عملیات هوایی به پایگاه «ملک خالد» توسط نیروهای یمنی را برای دفاع از خود دانست و گفت: به نظر می‌رسد بحران یمن باعث شده که عربستان به ضعف‌های تاکتیکی و راهبردی خود در حوزه نظامی پی ببرد.

آجورلو: یمن، ضعف‌های تاکتیکی عربستان را به رخ دنیا کشید

سرویس سیاسی فردا: کارشناس مسائل سیاسی، عملیات هوایی به پایگاه «ملک خالد» توسط نیروهای یمنی را برای دفاع از خود دانست و گفت: به نظر می‌رسد بحران یمن باعث شده که عربستان به ضعف‌های تاکتیکی و راهبردی خود در حوزه نظامی پی ببرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، دکتر سعید آجورلو با برنامه «رویداد» در رابطه با اظهارات سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بامداد شنبه مبنی بر اینکه یگان پهپادی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بار دیگر مواضع مهم و حساس پایگاه هوایی «ملک خالد» را مورد حمله قرار دادند مصاحبه تلفنی کرد.

آجورلو با اظهار این که این بحران هم اکنون وارد ششمین سال خود می‌شود گفت: این همان بحرانی است که به زعم سعودی‌ها قرار بود در مدت کوتاهی حل و فصل شود اما تاکنون ادامه یافته است.

وی افزود: جنگ یمن برای عربستان سعودی و متحدین منطقه‌ای و بین المللی آن تقریباً به جز خسارت چیز دیگری به باور نیاورده است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: یکی از ابعاد جنگ در یمن این بود که نیروهای یمنی، که ابتدا قدرت را به دست گرفته بودند، قدرت و توانایی بازیگری در سطح داخلی هم نداشته باشند چه رسد به اینکه در بعد پیرامونی و منطقه‌ای وارد شوند.

آجورلو ادامه داد: برخی از حملاتی که در چند سال اخیر شاهدش هستیم با بردهای بیش از هزار کیلومتر مواجه شده و در عملیات اخیر نیز به طرف سعودی ثابت شد نیروهای یمنی قادرند در فراتر از مرزهای خود اقدام دفاعی کنند و تهاجمات را پاسخ دهند.

وی با اشاره به پیشروی نیروهای مردمی یمن به سمت منطقه عدن گفت: این منطقه هم اکنون در حال افتادن به دست نیروهای مردمی یمن است و همین موضوع برای عربستان سعودی چالش برانگیز شده و به همین دلیل هم سطح بمباران و تهاجمات خود را افزایش داده است.

کارشناس مسائل سیاسی، عملیات هوایی به پایگاه «ملک خالد» توسط نیروهای یمنی را برای دفاع از خود دانست و گفت: به نظر می‌رسد بحران یمن باعث شده که عربستان به ضعف‌های تاکتیکی و راهبردی خود در حوزه نظامی پی ببرد و در آینده هم احتمالاً اخبار بیشتری از پیشروی و موفقیت نیروهای یمنی به گوش برسد.

توفیقات نیروهای مردمی یمن در منطقه معرب آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که عربستان سعودی پرونده موفق نداشته و تنها پرونده موفقش همین معرب بود که با از بین رفتن معرب پایان پرونده یمن با شکست کامل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها