مطهری گزینه اصولگرایان نیست

کد خبر: 1055020

حمیدرضا ترقی: نه اصلاح‌طلبان روی مطهری سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه اصولگرایان.

مطهری گزینه اصولگرایان نیست

گروه سیاست سایت فردا – علی مطهری از جمله افرادی است که اخیرا صراحتا از کاندیداتوری خود خبر داده است. این خبر با گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه بود و رسانه‌ها را به بررسی این موضوع واداشت که مطهری با توجه به مواضعش طی سالیان گذشته که تغییرات قابل توجهی داشته است، می‌تواند کاندیدای کدام جریان باشد؟

اغلب رسانه‌ها با توجه به نزدیک شدن رویکرد مطهری و اصلاح‌طلبان در سال‌های گذشته و همچنین قرار داشتن او در فراکسیون امید مجلس دهم اینطور استنباط کردند که او گزینه اصلاح‌طلبان خواهد بود. در عین حال برخی از سیاسیون در جریان اصلاحات این گمانه را رد کرده و اصرار داشتند که این جریان با کاندیدای اصلاح‌طلب خالص وارد میدان خواهد. با این وجود برخی مثل ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفته بودند که اگر تصمیم نهایی اصلاح طلبان ائتلاف با گزینه غیر اصلاح‌طلب باشد حتما علی مطهری به علی لاریجانی ترجیح داده خواهد شد.

ناگفته نماند که برخی نیز ورود مطهری را در راستای ایفای نقش کاندیدای پوششی برای علی لاریجانی تلقی کردند. گمانه‌ای که از سوی مطهری رد شد. او روز گذشته طی مصاحبه‌ای تاکید کرد که قرار نیست نقش کاندیدای پوششی را داشته باشد. همچنین تاکید کرد که آمده تا یک کاندیدای مستقل باشد و روی حمایت یک جریان خاص حساب نکرده است.

برخی از سیاسیون اما شانس چندانی برای او به عنوان کاندیدای مستقل قائل نیستند. مثلا حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه امروز در گفت‌وگویی با «اعتماد آنلاین» ضمن تاکید بر اینکه «به هیچ وجه علی مطهری گزینه اصولگرایان نیست» گفته است که «این‌ها هنوز در نظرسنجی‌ها و افکار عمومی به صفر نیز نرسیده‌اند».

وی همچنین می‌گوید: «اصلا این افراد عده مشخصی از لحاظ تشکیلاتی ندارند. یعنی نه اصلاح‌طلبان روی این افراد سرمایه‌گداری می‌کنند و نه اصولگرایان. بنابراین من فکر نمی‌کنم که امسال مطهری در این وادی مطرح و حمایت شود.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها