فولادگر: جریانات اصولگرایی با فرض نیامدن رئیسی باید الان کار کنند/ کارگزاران از طرح نام لاریجانی هدف دارد/ اصلاح‌طلبان همه نیروهای خود را به صحنه می‌آورند تا بعد ببینند کدام‌شان تأیید می‌شوند

کد خبر: 1055269

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر آقای رئیسی نیاید، فرایند رسیدن به نامزد واحد در جریان اصولگرایی و انقلابی خیلی سخت می شود. در این حالت آقای رئیسی می تواند از مقبولیت و وجاهت خودش استفاده کند تا فرایند رسیدن به نامزد واحد اتفاق بیفتد. ثانیا شورای ائتلاف، شورای وحدت و سایر مجموعه ها بنشینند و به یک مدلی مثل سال 96 برسند تا دو تجربه بد سال های 84 و 92 تکرار نشود.

اصولگرایان و اصلاح طلبان کمپین انتخاباتی خود را استارت زدند اما گویا هیچ کدام قصدی برای بررسی مصادیق تا اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان ندارند. این موضوعی است که حمیدرضا فولادگر عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین به آن اشاره می کند.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با نامه نیوز درباره وضعیت نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: با آمدن آقای رئیسی اجماع در جریان اصولگرایی و انقلابی اتفاق می افتد چون شورای وحدت، شورای ائتلاف و سایر کاندیداها این موضوع را بیان می کنند که اگر آقای رئیسی بیاید اجماع میسّر خواهد بود.

وی با اشاره به نتایج نظرسنجی های مختلف، افزود: هرچند قرائن و شواهد حکایت از این می کند که آقای رئیسی امکان دارد بیاید و هم اکنون آقای رئیسی در نظرسنجی ها پیش تاز است اما با این وجود نمی توانیم قطعا و 100 درصد بگوییم آقای رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شود. اولا ما از آینده خبر نداریم. ثانیا هر کاری را الان می خواهیم انجام دهیم باید بگوییم انشاءالله. ثالثا تا هفته آخر اردیبهشت ماه 2.5 ماه زمان است و امکان دارد اتفاقات مختلفی بیفتد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اگر آقای رئیسی نیاید، فرایند رسیدن به نامزد واحد در جریان اصولگرایی و انقلابی خیلی سخت می شود. در این حالت آقای رئیسی می تواند از مقبولیت و وجاهت خودش استفاده کند تا فرایند رسیدن به نامزد واحد اتفاق بیفتد. ثانیا شورای ائتلاف، شورای وحدت و سایر مجموعه ها بنشینند و به یک مدلی مثل سال 96 برسند تا دو تجربه بد سال های 84 و 92 تکرار نشود.

وی افزود: معتقدم جریانات اصولگرایی با فرض نیامدن آقای رئیسی باید الان کار کند که ببینند در این حالت با چه مکانیزمی می توانند به فرد واحد برسند. البته درباره این موضوع آنها جلساتی هم داشتند. حتی می شود خود کاندیداها را هم دعوت کرد. هرچند بعد از اعلام شورای نگهبان معلوم خواهد شد چند کاندیدای اصولگرا در صحنه انتخابات حضور دارند اما الان باید فرایندش طراحی شود که بعد از اعلام اسامی تأییدصلاحیت شدگان این فرایند شکل عملیاتی به خود بگیرد و رسیدن به یک نامزد محقق شود.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین درباره وضعیت نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان نیز مکانیزم خودشان را طراحی و جلساتش را به ریاست آقای نبوی شروع کردند. آنها هم این رویکرد را در دستور کار قرار داده اند که الان فقط فرایند رسیدن به نامزد واحد را طراحی کنند اما وارد فاز عملیاتی نشوند. در مرحله نخست هر کس توانایی اداره کشور را در خود می بیند ثبت نام کند، وقتی شورای نگهبان اسامی تأییدصلاحیت نامزدها را اعلام کرد، آن موقع وارد واضع عملیاتی شوند.

وی درباره اصرار کارگزاران به طرح نام علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: هیچ جلسه و کار تشکیلاتی بین اصلاح طلبان، جریان دولت و آقای لاریجانی وجود ندارد. البته کارگزاران قطعا با هدف هایی نام آقای لاریجانی را مطرح می کند، آنها می خواهند قبل از اعلام تأییدصلاحیت نامزدها شرایط را برای چانه زنی های شان فراهم کنند، در واقع آنها ناامید نیستند از اینکه شورای نگهبان هیچ نامزد اصلاح طلبی را تأیید نکند.   

فولادگر بیان کرد: البته درباره بررسی صلاحیت نامزدها نباید پیش داوری کرد. آقای کدخدایی نیز اخیرا گفت «کسی نباید سخنگوی شورای نگهبان شود که چه کسی رد و چه کسی تأیید صلاحیت می شود». رهبر انقلاب نیز در دیدار با مردم تبریز تصریح کردند «انتخابات پرشور باشد و در درجه دوم انتخاب درست صورت گیرد». بنابراین نباید از حالا این پیش داوری انجام شود که شورای نگهبان هیچ اصلاح طلبی را تأیید نخواهد کرد./نامه نیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها