محسن رضایی:مدیریت جهادی هیچگاه به بن بست نمی‌رسد

کد خبر: 1055344

دبیر مجمع تشخیص گفت: مدیریت جهادی بر گرفته از تجربیات دفاع مقدس است که اولین ویژگی آن پیش‌بینی است، زیرا فرماندهان در میدان جنگ نمی‌توانند بدون پیش‌بینی اقدام کنند.

محسن رضایی:مدیریت جهادی هیچگاه به بن بست نمی‌رسد

خبرگزاری مهر:  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در هفتمین همایش تقدیر از مدیران جهادی که در مجلس سابق برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت جهادی مولود انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: بزرگترین دستاورد دفاع مقدس مدیریت جهادی است؛ مدیریتی که طی دویست سال خلاقیت، آزادی و فعالیت را از او گرفته بودند اما در دو رویداد مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بازگشت و توانست خود را در آینه به خوبی ببیند و روی پای خودش بایستد و به دنبال آن نحوه اداره جامعه را درک کند تا بتواند در مسیر صحیح قرار بگیرد زیرا ما نمی‌توانیم مسیری که دیگران برای ما تعیین می‌کنند را طی کنیم.

رضایی افزود: ما در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی فهمیدیم که باید راه خود را خودمان طی کنیم البته متأسفانه به دلایلی در حوزه اقتصاد این موضوع را گم کرده ایم که باید به این اصل مهم بازگردیم؛ ما باید به صورت پیوسته و یک جریان واحد از مرکز تا نقاط مختلف به صورت الگو و یکپارچه مدیریت جهادی را طی کنیم.

وی موفقیت‌های به دست آمده در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نمونه عملی مدیریت جهادی دانست و گفت: بعد از خروج کنسرسیوم‌های خارجی از کشورمان مدیریت جهادی پای کار آمد و توانست این پالایشگاه مهم را به عرصه ظهور برساند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مدیریت جهادی یک ضرورت است، تصریح کرد: هرجا مدیریت جهادی به صورت یک پروژه و فعالیت هماهنگی انجام شده موفقیت‌های بسیاری به دست آورده؛ مدیریت جهادی بر گرفته از تجربیات دفاع مقدس است که اولین ویژگی آن پیش‌بینی است زیرا فرماندهان در میدان جنگ نمی‌توانند بدون پیش‌بینی اقدام کنند.

وی‌ادامه داد: اما امروز اگر پیش‌بینی می‌کردیم نباید حاشیه شهرها را می‌داشتیم و محیط زیست به این شکل به وجود نمی‌آمد؛ این نشان می‌دهد که متأسفانه مدیریت ما مدل مدیریت جهادی نیست.

وی تاکید کرد: برای انجام هر کاری باید ببینیم عاقبت این کار چه می‌شود و در مرحله بعد باید به بحث خلاقیت و نوآوری رسید؛ مدیریت جهادی هیچگاه به بن بست نمی‌رسد زیرا مدیریت جهادی دارای خلاقیت و نوآوری است که در عملیات‌های دفاع مقدس و برای عبور از اروند رود به خوبی ان را دیدیم.

رضایی با اشاره به تصویر برداری پهپاد ایرانی از شناور رژیم صهیونیستی در دریای عمان، اظهار داشت: اینکه امروز پهپادهایی بالای سر اسرائیلی‌ها می‌روند و فیلم و عکس می‌گیرند، تجربه‌ای است که از دوران جنگ آغاز شد؛ آن زمان پهپادهایی که داشتیم هرچند مثل الان پیشرفته نبودند اما با این حال از این پهپادها برای عکسبرداری و شناسایی استفاده می‌کردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود کار تیمی را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و گفت: متأسفانه در خانواده‌ها نیز وقتی یک کار گروهی را شروع می‌کنیم بعد از مدتی با مشکل روبرو می‌شویم، اما دفاع مقدس به ما مدیریت جهادی و کار تیمی را یاد داد به شکلی که قاسم سلیمانی و احمد کاظمی آنقدر با هم دوستی داشتند که وقتی احمد کاظمی به شهادت رسید حاج قاسم به شدت ناراحت شد؛ این نتیجه کار جمعی، همکاری و کار تیمی در دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اگر ویژگی‌های متعدد مدیریت جهادی در هر پروژه استانی و سطح ملی عمل شود ما دیگر با مشکلات امروز مواجه نخواهیم بود و سرعت پیشرفت و شتاب فوق العاده زیاد خواهد شد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها