وحدت منهای پایداری و شورای ائتلاف؟

کد خبر: 1055459

بادامچیان گفت: جامعه محترم روحانیت مبارز با توان قوا وارد صحنه شده است، از همه نیروهای اصولگرا دعوت کرد، از شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم دعوت کرد ولی این دو مجموعه حضور نیافتند.

حجم ویدیو: 159.69M | مدت زمان ویدیو: 00:07:54 دانلود ویدیو

گروه سیاست سایت فردا – اجماع در جریان اصولگرای اغلب مساله‌ای چالش‌ساز بوده و به نظر می‌رسد که در انتخابات آتی نیز علی‌رغم داوطلب شدن دو شورای وحدت و ائتلاف برای ایجاد اجماع محقق نشود. 

دو سازوکار انتخاباتی شورای وحدت که حول محور جامعه روحانیت مبارز شکل گرفت و شورای ائتلاف که پیش‌تر در جریان انتخابات مجلس یازدهم کار خود را شروع کرده بود در ماه‌ها و هفته‌های گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد وحدت کردند و از این گفته می‌شود که احتمالا طی تفاهمی تبدیل به یک سازوکار واحد خواهند شد. با پیشرفت امور و نزدیک شدن به انتخابات اما اختلاف نظر قدری بیشتر شد و برخی از شورای وحدتی‌ها مثلا غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت از احتمال حاصل نشدن آن گفتند. 

بگو مگوهای بعدی بین نیروهای اصولگرا نیز مزید بر علت شد و کار به جایی رسید که تصور کنیم اجماعی در کار نخواهد بود. این را از سخنان امروز اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موئتلفه نیز می‌توان فهمید.

این چهره اصولگرای سنتی که حزب متبوعش در گروه شورای وحدتی‌ها است در نشست خبری امروز خود خبر داد که « شورای ائتلاف دعوت شورای وحدت را نپذیرفت».

وی با اشاره به اینکه «️شورای وحدت از امسال با این هدف کارش شروع به کار کرد تا بتواند همه نیروهای جامعه را برای گام دوم انقلاب اسلامی و برای انتخاباتی که رئیس جمهور و شورای شهر گام دوم را تعیین می کند کار کند.» گفت: «جامعه محترم روحانیت مبارز با توان قوا وارد صحنه شده است، از همه نیروهای اصولگرا دعوت کرد، از شورای ائتلاف و جبهه پایداری هم دعوت کرد ولی این دو مجموعه حضور نیافتند.»

حال باید دید که شورای ائتلاف چطور به راه خود ادامه می‌دهد. همراهی با پایداری با این سازوکار انتخاباتی قطعی است یا خیر. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها