کاظمی: در بررسی صلاحیت‌ها نگاه اصلاح طلبی و اصولگرایی نداریم

کد خبر: 1055460

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها گفت: همه متفق القول هستیم که به قانون عمل کنیم، در بررسی صلاحیت‌ها نگاه اصلاح طلبی و اصولگرایی نداریم.

کاظمی: در بررسی صلاحیت‌ها نگاه اصلاح طلبی و اصولگرایی نداریم

 باشگاه خبرنگاران: سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جایگاه انتخابات شورا‌ها بسیار مهم است، گفت: این انتخابات واگذاری کار مردم به خود مردم است و ملت ایران در همه امتحانات بزرگ سربلند بوده اند، امیدواریم با شایسته سالاری در انتخابات شوراها، از این امتحان هم سربلند بیرون بیایند.

وی اضافه کرد: نامزد‌های انتخابات شورا‌ها باید آمادگی از خود گذشتگی برای تامین منافع مردم را داشته باشند تا انتظار مردم را برآورده کنند، ما و وزارت کشور وظیفه امانتداری از رای مردم را داریم و شورا‌ها باید با نظارت جدی عملکرد شهرداری‌ها را بررسی کنند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تصریح کرد: در شرایط کرونایی وزارت کشور درخواست داشت انتخابات و ثبت نام الکترونیکی از دواطلبان انتخابات شورا‌های شهر و روستا داشته باشیم، در نتیجه هئیت مرکزی نظارت بیان کرد که در صورت وجود زیر ساخت وزارت کشور برای انتخابات الکترونیکی، این مهم قابل اجراست.

کاظمی بیان کرد: ۷۲ هزار شعبه اخذ رای داریم و وزارت کشور ۳۲ هزار دستگاه رای گیری الکترونیکی دارد، بر اساس این آمار، حدود ۱۰ هزار شعبه پاسخگوی انتخابات الکترونیکی است.

وی تأکید کرد: هیئت نظارت از بیش ۲ ماه پیش تشکیل و هیئت‌های استانی را مستقر کرده است، در نتیجه از فردا با آغاز ثبت نام انتخابات شورا‌ها با استقرار در فرمانداری ها، نظارت خود را عملی خواهد کرد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها تاکید کرد: در جلسات متعدد هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور همه متفق القول هستیم که به قانون عمل کنیم. در بررسی صلاحیت‌ها نگاه اصلاح طلبی و اصولگرایی نداریم چرا که ما معتمدین ملت ایران هستیم و قطعا افرادی با دیدگاه‌های متفاوت در انتخابات نامزد خواهند شد؛ صلاحیت نامزد‌ها بر اساس نظر مراجع ذی صلاح و قانون بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در خصوص افرادی مراجع ذی صلاح نظر منفی داشته باشند موضوع حتما بررسی خواهد شد، اما قطعا در بررسی صلاحیت‌ها موضوع جریان فکری خاص مطرح نیست.

این خبر در حال تکمیل است...

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها