قالیباف : خام‌فروشی یکی از اشکالات حوزه معدن است‌

کد خبر: 1055553

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده کرده‌ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معاون خام‌فروشی است.

قالیباف : خام‌فروشی یکی از اشکالات حوزه معدن است‌

خبرگزاری فارس: محمدباقر قالیباف عصر امروز در جریان نظارت میدانی خود از معدن طلای زرکوه شهرستان قروه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: معادن یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب کشور بوده و اقدامات خوبی در زمینه کانی‌ها و فولاد صورت گرفته و رشد خوبی داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از درصد کمی از ظرفیت معادن کشور استفاده کرده‌ایم و یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه معاون خام‌فروشی است، ادامه داد: در زمینه فراوری مواد معدنی استخراج شده از معادن کشور در حال تلاش هستیم و اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.

وی با بین اینکه در استان کردستان در زمینه سنگ آهن و فولاد اقدامات و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و معدن طلای شهرستان قروه نیز یکی از فرصت‌های مناسب استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: براساس گزارش‌های دریافتی معدن طلای کردستان پس از دو دهه غیرفعال بودن، اکنون فعال شده و در شرایط خوبی قرار دارد و یکی از بهترین معادن از نظر حجم استخراج و کیفیت است.

قالیباف خاطرنشان کرد: اهالی استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای قرار گرفته در اطراف معادن اعتراضاتی دارند که باید از امکانات اشتغالزایی، اجتماعی و خدمات زیرساختی برخوردار باشند و این موضوع حق بجایی است که در مجلس این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا دولت از سهم 15 درصدی معادن که به خزانه واریز می‌شود، در استان و منطقه هزینه کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها