پیشنهاد نماینده مجلس به حسن روحانی

کد خبر: 1055745

نماینده همدان در مجلس گفت: روحانی می‌خواهد از طرح موضوع رفع گام به گام تحریم‌ها استفاده سیاسی ـ انتخاباتی کند؛ این صحبت‌ها مصرف داخلی دارد چرا که در بیرون با این حرف‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

پیشنهاد نماینده مجلس به حسن روحانی

خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (چهارشنبه 20 اسفندماه) در جمع اعضای کابینه خود طی سخنانی اظهار داشت: ما در برابر کاخ سفید آماده‌ایم، به صراحت اعلام کرده‌ایم که برگردید به قانون، خجالت نکشید. ۱۵ گزارش آژانس نشان داده که ایران تا آخرین روز پای پیمان خود می‌ایستد.

وی گفت که شرایط برای ۷ کشور که به تعهد قبل برگردند آماده است، آمریکا باید پیش‌قدم باشد. برای بازگشت‌به‌تعهدات به‌صورت کل دربرابر کل و‌ یا جزء دربرابر جزء آماده‌ایم این شما هستید که می‌توانید مسیر درست و صحیح را انتخاب کنید.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در این زمینه اظهار داشت: من امیدوارم که منظور آقای روحانی از این اظهارات مذاکره مجدد، وادادگی و عقب نشینی نباشد چون مذاکره تمام شده و ما هیچ مذاکره ای با آمریکا یا اروپا بر سر تحریم ها نداریم.

وی تاکید کرد: نهایت امتیاز به طرف غربی در بحث مذاکرات داده شده و هر آنچه آنها خواستند در بحث برجام بدست آوردند که اکسیده شدن 500 کیلو اورانیوم 20 درصد، 11 تن اورانیوم 5 درصد و یا جمع آوری 11 هزار عدد سانتریفیوژ از جمله این امتیازات بوده است. بنابراین دیگر چیزی در بحث هسته ای برای دادن باقی نمانده است.

نماینده مردم همدان در مجلس معتقد است که  صرف به برجام برگشتن آمریکا برای ما کفایت نمی کند چون ثمره ای برای ایران نداشته است؛ ما مذاکره کردیم که تحریم‌ها برداشته شود. اگر تحریم‌ها را بردارند ایران نیز به تعهدات خود عمل می‌کند اما اگر تحریم‌ها برداشته نشود آقای روحانی دیگر چنین اجازه ای ندارد که بخواهد تصمیمی در این زمینه بگیرد.

وی با اشاره به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید قانون مجلس اجرا شود بنابراین دولت باید 5 اسفند فعالیت هسته ای و غنی سازی 20 درصد را کلید زده و بازرسی بازرسان آژانس را محدود می کرد.

فلاحی خاطرنشان کرد: در عین حال بر این باورم که آقای روحانی می‌خواهد از بعضی از صحبت ها استفاده سیاسی و انتخاباتی کند و این صحبت ها مصرف داخلی داشته باشد چرا که در بیرون با این حرف ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

این نماینده پارلمان گفت: در این 7 سال ثابت شد که اگر مقابل دشمنان نایستیم آنان گستاخ‌تر می‌شوند. آقای روحانی در سال 81 تا 84 نیز داوطلبانه تعلیق فعالیت هسته ای را پذیرفت اما طرف مقابل به جای اینکه پای کار بیاید چندین قطع‌نامه را علیه ما صادر کردند که این سند تاریخی است که باید جلوی چشم آقای روحانی باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: آقای روحانی 8 سال رئیس جمهور بوده و الان وقت استراحتشان است و با ابزار سیاسی قرار دادن این بحث ها مردم را بیش از این معطل و متضرر نکند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها