توضیح منطقه کردستان عراق درباره چاپ تمبر ضدایرانی

کد خبر: 1055815

سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق درباره چاپ تمبرهای یادبود سفر پاپ به این اقلیم توضیحاتی ارائه کرد.

توضیح منطقه کردستان عراق درباره چاپ تمبر ضدایرانی

خبرگزاری مهر: سخنگوی دولت منطقه کردستان عراق درباره تمبرهای جنجالی که به مناسبت یادبود سفر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به این منطقه چاپ شده بود، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش وب‌سایت کردستان ۲۴، «جوتیار عادل» در نشستی خبری گفت: شماری از هنرمندان نمونه‌های تمبر یادگاری را به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به اقلیم کردستان ارائه کردند که صرفاً یکسری پیشنهاد بودند.

گفتنی است که وزارت حمل و نقل اقلیم کردستان عراق به مناسبت سفر پاپ فرانسیس به استان های شمالی عراق، چند تمبر یادبود چاپ کرد که علاوه بر جای ندادن زبان عربی بعنوان زبان اول رسمی عراق بر روی تمبرها، نقشه جعلی هم روی آن درج کرد که با واکنش منفی در داخل و خارج عراق مواجه شد.

این اقدام اربیل اعراض شدید ترکیه و ایران را در پی داشت. وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای نسبت به چاپ این تمبرها اعتراض و خواستار احترام به تمامیت ارضی آنکارا از سوی دولت اقلیم و در عین حال ارائه توضیح شد.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام گفت: روشن است آنچه در فضای عمومی منتشر شده، خلاف اصول و قواعد بین الملل است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن اعتراض به دولت عراق درباره این موضوع خواستار جمع آوری و اصلاح فوری این اقدام غیردوستانه شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها