لاوروف: تحریم سوریه غیر قانونی است

کد خبر: 1055873

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست ۳ جانبه با همتایان قطری و ترکیه ای خود در دوحه اظهار داشت: تحریم کشورهای غربی علیه سوریه غیر قانونی است

لاوروف: تحریم سوریه غیر قانونی است

خبرگزاری مهر: به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز با شیخ تمیم بن حمد خلیفه آل ثانی امیر قطر در دوحه دیدار کرد.

در این دیدار همچنین میخائیل بوگدانوف فرستاده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه حضور داشت.  

لاوروف علاوه براین با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی همتای قطری خود نیز دیدار کرد. تحولات منطقه و جهان محور گفتگوهای این دیدارها بود.

وزیر امور خارجه روسیه در سفر منطقه ای خود پیش از ورود به دوحه به امارات و عربستان سعودی سفر کرده بود.

لاوروف در جریان سفر به قطر علاوه بر دیدار با مقامات دوحه، نشست سه جانبه با محمد عبدالرحمان آل ثانی و مولود چاووش اوغلو همتای قطری و ترکیه ای خود برگزار کرد. این مقامات پس از این نشست در یک نشست خبری اعلام کردند: با همتایان روس و قطری درخصوص روند سازش در سوریه رایزنی کردیم.

سرگئی لاوروف نیز اظهار داشت: تحریم های کشورهای غربی علیه سوریه غیر قانونی است زیرا به طور کامل متوجه ملت سوریه است و مانع از حل و فصل مشکلات انسانی در این کشور می شود.

محمد عبدالرحمان آل ثانی نیز اعلام کرد: بهبود اوضاع معیشتی ملت سوریه یک نیاز مبرم است و باید گام هایی در این زمینه اتخاذ شود. ما در ادامه روند مذاکرات آستانه رایزنیهایی درباره حل بحران سوریه به ویژه مسائل انسانی انجام دادیم.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: تلاش برای حل بحران سوریه با رویکرد جدید از یک سال قبل آغاز شده و ما از نقشی که قطر در این زمینه ایفا می کند استقبال می کنیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها