زهره الهیان: متاسفانه وضعیت بازار رها شده است

کد خبر: 1055893

نماینده تهران در مجلس، گفت: سیستم نظارتی ضعیف دولت متاسفانه بر هیچ دلالی کارگر نیست و نظارت هوشمندی بر زنجیره تامین تولید و مصرف وجود ندارد و از تولید حمایت و پشتیبانی کافی نمی‌شود.

زهره الهیان: متاسفانه وضعیت بازار رها شده است

خبرگزاری فارس: زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری نشان از واقعیت تلخی دارد که امروز مردم را رنج داده و مشکلات جدی را برای طبقه متوسط و پایین جامعه ایجاد کرده است؛ گرانی میوه، مرغ، تخم مرغ و کمیاب بودن روغن موضوعاتی است که با سفره مردم و معیشت آنان در ارتباط بوده و جای تعجب دارد که چرا مسئولین در این ارتباط تحرک لازم را نداشته و به هشدارهای مجلس و نمایندگان توجه نکرده‌اند؛ متاسفانه وضعیت بازار رها شده است.

وی افزود: طبق نظر فائو 4 درصد محصولات کشاورزی جهان در ایران تولید می‌شود و رتبه دهم در تولید ۱۵ محصول باغی در دنیا و مقام اول تولید میوه در خاورمیانه از آن جمهوری اسلامی است؛ اما سوء مدیریت و ناکارآمدی در این زمینه توزیع تاثیرگذار است.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: ظرفیت بالایی در محصولات باغی و کشاورزی در سطح جهان داریم ولی به دلیل ناکارآمدی مسئولین و عدم سیاست صحیح و مدیریت جهادی و انقلابی سفره مردم تحت تاثیر قرار گرفته است.

الهیان خاطرنشان کرد: چرا باید یک شهروند ایرانی برنج تولیدی کشورمان را کیلویی۴۰ هزار تومان خریداری کند سود فروش به جیب دلالان می‌رود؛ چرا هیچ مسئولی با این سوداگران برخورد نمی‌کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سیستم نظارتی دولت متاسفانه بر هیچ دلالی کارگر نیست و چرا نظارت هوشمندی بر زنجیره تامین تولید و مصرف وجود ندارد و از تولید حمایت و پشتیبانی کافی نمی‌شود.

الهیان گفت: متاسفانه برخی مسئولین نسبت به مشکلات مردم و بی اطلاع هستند در حالی که اگر رویکرد مدیریت‌ها جهادی و انقلابی بوده و فهم صحیحی از دغدغه و مشکلات معیشتی مردم وجود داشته باشد مشکلات حل می‌شود.

 نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تامین بذر و سموم و نهاده‌ها از مسائلی است که در قیمت نهایی محصولات کشاورزی و دامپروری تأثیرگذار است؛ متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی نتوانسته به دست مصرف کننده نهایی برسد و واردکنندگان به نام واردات کالای اساسی، اجناس غیر هدف را وارد کرده‌اند که در این زمینه مسئولین دولتی بایستی پاسخگوی باشند.

وی گفت: وزیر صمت و جهاد باید به مردم پاسخ دهند و بگویند چرا نظارتی بر نحوه توزیع محصولات کشاورزی وجود ندارد که اگر مدیریتی وجود داشت و زنجیره تولید و توزیع به خوبی کار می‌کرد نیازمندی‌های مردم با قیمت بسیار کمتری به دست خانوارها می‌رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها