نیکزاد: دولت نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد

کد خبر: 1055991

نایب رییس دوم مجلس گفت: فساد در کشور سیستماتیک نشده است.

نیکزاد: دولت نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد

خبرگزاری تسنیم: علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی با برخی از فعالان حوزه‌های مختلف استان همدان اظهار داشت: پس از 42 سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد در کشور دو نگاه حاکم شده، نگاهی برگفته از این تفکر که نمی‌توانیم و باید با کدخدا صحبت کنیم و یک تفکر که هم می‌توانیم و شدنی است.

وی با اشاره به اینکه ولایت فقیه عامل تداوم و پایداری انقلاب است افزود: ما هرگز ولایت طاغوت را نمی پذیریم که اگر جز این بود و با امریکایی‌ها می‌ساختیم، امروز تحریم‌ها برداشته شده، وضعیت اقتصادی مردم مطلوب شده  و علاوه بر چرخیدن زندگی مردم، چرخ سانترفیوژها نیز می‌چرخید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز ثروت کشور در دست احزاب کارگزاران و حزب اعتدال است گفت: حتی اگر همین حالا هم جریان حزب اللهی کار را به دست بگیرد باز هم ثروت کشور در دستان آنها نیست.

نیکزاد در پاسخ به سوالی درباره انتخابات مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب همواره از حضور حداکثری در انتخابات سخن گفتند و ما نیز هرگز نگفتیم که در انتخابات مجلس با حداقل‌ها پیروز شویم بنابراین اگر فردی هم چنین سخنی را بیان کرده، اشتباه گفته است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: امروز نیز دولت باید در جامعه اقداماتی انجام دهد که مردم در عرصه انتخابات حضور یابند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان نباید در امور اجرایی دخالت کنند عنوان کرد: نمایندگان وقتی وارد امور اجرایی می‌شوند که کار انجام نشده است.

وی بیان کرد: من در زمان وزارت خود به هیچ عنوان به نماینده‌ای باج ندادم اما حتی یک سئوال هم از بنده در مجلس پرسیده نشده است کما اینکه به آنها اعلام می‌کردم که از ما کار بخواهید به همین دلیل نیز هر دوشنبه ساعت‌ها با نمایندگان جلسه برگزار می‌کردم.

نیکزاد با اشاره به اینکه پس از اتمام دوره وزارتم حتی یک پرونده هم در دستگاه‌های نظارتی  ندارم افزود: نماینده در بخش اجرایی وقتی به کاری ورود میکند که روی زمین مانده باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخی‌ مشکلات با 5 میلیون تومان وام برطرف می‌شود افزود: ایران 12 هزار قانون دارد که بسیاری از آنها در تناقض با یکدیگر هستند در حالی که فرانسه تنها هزار و 200 قانون دارد.

نیکزاد درباره پروژه مسکن مهر نیز با اشاره به اینکه یک دولت در دنیا معرفی کنید که در عرض چهار سال احداث 4 میلیون و 300 هزار مسکن را شروع کرده و 3 میلیون آن را افتتاح کرده باشد گفت: بین مردم حتی به اندازه انگشتان دست پیدا کنید کسانی را که خواهان پس دادن مسکن خود باشد.

نیکزاد قانون ساماندهی، تولید و حمایت از مسکن را یک قانون مترقی دانست و بیان کرد: کار مسکن مهر، یک اقدام انقلابی بود چون وزنه‌هایی که بر مسکن بسته شد را برداشتیم و با همکاری بین وزرا کار را پیش بردیم.

وی با بیان اینکه 13 میلیون نفر در کشور حاشیه نشین داریم افزود: سن ازدواج دختران 29 سال و سن ازدواج پسران به 30 سال رسیده است و چه کسی باید پاسخگوی این اتفاق باشد؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا مسکن مهر را متوقف کردند؟ تصریح کرد: متأسفانه اطلاعات غلطی به رئیس جمهور دادند، چرا که اگر دقت میکردند متوجه میشدند که مسکن موتور محرک 136 رشته است و صنعت را نیز فعال می‌کند.

وی درباره دلایل گرانی قیر نیز بیان کرد: در مجلس 5 هزار میلیارد تومان برای قیر مصوب شد که با قیمت مناسب در اختیار بخش‌هایی که نیاز دارند قرار بگیرد، اما هفت پالایشگاه دور هم نشستند و قیر را به 8 میلیون تومان رساندند.

وی با بیان اینکه باید رئیس جمهور پای کار بیاید و نظارت کند، تصریح کرد: با وجود اینکه رئیس بانک مرکزی در خرداد ماه سال 99 بخشنامه صادر کردند که 20 درصد یک هزار میلیارد تومان تسهیلات را به مسکن اختصاص دهند این اتفاق رخ نداده است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه 360 میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن در سال 1400 درنظر گرفته شده است عنوان کرد: خوشبختانه مردم اقساط خود را پرداخت می‌کنند و بر اساس آمار نیز بانک مسکن تنها دو درصد تسهیلات عقب افتاده دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو مسئله در کشور شفاف نشده و نخواهد شد بیان کرد: اولین مورد کاداستر است که اگر شفاف شود، تمامی اموال شفاف می‌شود اما اجازه نمی‌دهند چون از 500 میلیون حساب بانکی، 54 درصد دارایی آن به چهار دهم درصد افراد اختصاص دارد.

وی اظهار داشت: فعال شدن کاداستر سبب می‌شود که حل اختلافات و تخلفات در دادگاه‌ها نیز آسوده می‌شود.

نیکزاد درباره مسئله حذف ارز 4200 تومانی توسط مجلس با بیان اینکه مجلس هرگز از دلار 17 هزار و 500 تومانی سخنی به میان نیاورد تصریح کرد: مجلس اصلاً روی این قیمت نظر نداشته است.

وی با بیان اینکه دولت نمی‌تواند قیمت دلار را کاهش دهد گفت: چون با کاهش قیمت دلار، بورس نیز سقوط می‌کند.

نیکزاد درباره مسئله افزایش نمایندگان و عدم حساسیت مجلس به این موضوع افزود: مجلس با این مسئله مشکلی ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها