محسن رضایی: در حوزه اقتصادی باید به استان‌ها اختیارات بیشتری داده شود

کد خبر: 1056129

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد باید مردم محور باشد بر این اساس تاثیرگذاری نوسانات سیاسی بر اقتصاد کشور باید کاهش پیدا کند.

محسن رضایی: در حوزه اقتصادی باید به استان‌ها اختیارات بیشتری داده شود

خبرگزاری مهر:دمحسن رضایی، ظهر شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاران استان یزد با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اظهار داشت: امروز شاهد اجرای مدل اقتصادی هستیم که در بلوک شرق اجرا شد یعنی کشور به پیشرفت رسیده اما کسب و کار مردم پیشرفتی نداشته است.

وی بیان کرد: اکنون در کشور ما بین پیشرفت کشور و پیشرفت زندگی مردم شکاف ایجاد شده و اگر هرچه سریع‌تر برای آن فکری نکنیم، به زودی شاهد تأثیرگذاری آن در ابعاد مختلف خواهیم بود.

رضایی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه بورس، مالیات، نرخ سود بانکی و … وجود دارد، عنوان کرد: اگر سیاست گذاری درستی در این زمینه انجام نشود، فاصله بین پیشرفت کشور و پیشرفت کسب و کار مردم هر روز بیشتر و بیشتر و این شکاف عمیق‌تر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در برنامه هفتم به دنبال راهکاری برای کاهش این فاصله هستیم، بیان کرد: برای کسب موفقیت در این زمینه به دنبال جراحی اقتصادی هستیم و لازم است راهکارهای شجاعانه ارائه و اجرا شود.

وی از مردم به عنوان پایه اصلی تحولات یاد کرد و اظهار داشت: شاید از تعبیری به عنوان مردم محوری اقتصادی بتوان در این حوزه استفاده کرد و ما نیاز داریم مسئله‌ای به وجود آید که نوسانات سیاسی به مسائل اقتصادی تأثیرگذار نباشند.

رضایی با انتقاد از برخی عملکردها ادامه داد: هر رئیس جمهوری که روی کار می‌آید نباید به سرعت اقدام به تغییر هزاران مدیر در سراسر کشور کند زیرا جابجایی عده‌ای به صورت مستقیم روی زندگی مردم اثر می‌گذارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها تاکید کرد و گفت: صنعت اگر بخشی جدای از سایر حوزه‌ها دیده شود، خودش به ایجاد شکاف بزرگی در حوزه‌های مختلف منجر می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی باید به استان‌ها اختیارات بیشتری داده شود و این اختیار هم باید تحت عنوان ایالت‌های اقتصادی تعریف و امکان رقابت بین ایالت‌های مختلف در کشور فراهم شود.

رضایی افزود: این نوع رقابت را ما در ایام جنگ تحمیلی شاهد بودیم و با هویت بخشی به استان‌های مختلف کشور، زمینه‌ای فراهم کردیم تا استان‌های مخلتف برای رسیدن به هدف واحد کشور، با یکدیگر رقابتی سازنده انجام دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها