آغاز پنجمین روز ثبت نام ششمین دوره شوراهای شهر

کد خبر: 1056212

پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای شهر تهران، امروز یکشنبه ۲۴ اسفند در مصلی تهران از لحظاتی پیش یعنی ساعت ۸ صبح آغاز شد.

آغاز پنجمین روز ثبت نام ششمین دوره شوراهای شهر

خبرگزاری ایسنا: ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از ساعت ۸ صبح چهارشنبه (۲۰ اسفند) در سراسر کشور آغاز شده و تا روز ۲۶ اسفند به مدت هفت روز ادامه دارد.

فراهم شدن امکان ثبت نام غیرحضوری به علت شرایط کرونا ، ستاد انتخابات شورای شهر تهران را امسال نسبت به دوره گذشته خلوت کرده است و خبری از ازدحام داوطلبان مدرک به دست نیست، موضوعی که فرهادی فرماندار تهران در حاشیه بازدید از ستاد ثبت نام انتخابات حوزه انتخابیه تهران به آن اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته مراجعات زیاد با زمان ثبت نام دو ساعته انجام می شد، لذا شاهد تشکیل صف می بودیم اما امسال با ثبت نام غیرحضوری هر فرد پس از جمع آوری مدارک خود خیلی سریع در خانه می تواند ثبت نام خود را انجام دهد.

در روزهای گذشته مواردی همچون توصیه به داوطلبین این انتخابات برای ثبت نام غیرحضوری و همراه داشتن خودکار هنگام مراجعه برای ثبت نام حضوری با توجه به وجود شرایط کرونایی در کشور بارها مورد تاکید مسئولین انتخابات قرار گرفته است.

همچنین حسن بیگی، رییس ستاد انتخابات استان تهران در پایان چهارمین روز ثبت نام انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی استان تهران گفت : از روز اول ثبت نام ها تا ساعت ١٨:١٥ روز گذشته چهرمین روز ثبت نام ١٢٥١ داوطلب ثبت نامشان نهایی شده است که از این تعداد، ٣٢٨ داوطلب مربوط به شهر تهران بود و بیشترین ثبت نام هم برای این شهر بود. درصد ثبت نام ها در فرمانداری ها و ثبت نام حضوری، ١٠ درصد پیشخوان های دولت و ١٨ درصد رایانه شخصی و ١٩ درصد هم از طریق موبایل بوده است.

وی افزود: تعداد داوطلبانی که تا روز گذشته ثبت نام خود را نهایی کردند ٤٦٨ نفر در کل استان تهران بوده است.

سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز گزارش تجمیعی ثبت نام انتخابات شوراها از چهارشنبه آغاز ثبت نام ها تا ساعت ۱۸ شنبه چهارمین روز ثبت نام را اعلام کرد.

موسوی گفت: تا ساعت ۱۸ شنبه بیست و سوم اسفند ماه، ثبت نام ۹۰۶۱ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، نهایی شد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اعلام این خبر افزود: ۳۱ درصد افرادی که تا ساعت ۱۸ چهارمین روز از مهلت قانونی، ثبت نام کردند، از روش های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه ( ۱۵ درصد)  و رایانه شخصی ( ۱۶ درصد) برای ثبت نام استفاده کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: ۱۸ درصد داوطلبان هم تا پایان روز چهارم ثبت نام انتخابات شوراها، با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، ثبت نام کردند

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها