نقص بزرگ کاندیداهای 1400 اصلاح طلب

کد خبر: 1056626

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: در این دوره از انتخابات این‌گونه نیست که مردم به هرکسی که اصلاح‌طلبان معرفی کردند، رای دهند.

نقص بزرگ کاندیداهای 1400 اصلاح طلب

خبرگزاری ایسنا: جلال جلالی زاده در ارزیابی خود از کاندیدهای مطرح شده جریان اصلاحات، اظهار کرد: نظر دادن در این باره خیلی سخت است، زیرا هر کاندیدا دارای ویژگی های خاص خود است، ولی باید براساس نظرسنجی ها پایگاه رای و جایگاه مردمی هر کاندید را ارزیابی کرد، زیرا معرفی هر فردی از سوی جریان اصلاحات موجب رای آوری آن فرد نخواهد شد

وی ادامه داد: شاید اسحاق جهانگیری در بین افراد معرفی شده،  سابقه اجرایی و قدرت رای آوری بیشتری دارد و شناخت بیشتری هم از او در بین مردم وجود دارد، اما متاسفانه هر کاندیدایی ضعف هایی دارد اما به نظر من بهترین ویژگی برای  کاندیدا این است که از سابقه دفاع از حق مردم برخوردار باشد، یعنی در  موضع گیری ها و عملکرد خود از حق مردم دفاع کرده باشد. متاسفانه افرادی که تا حالا معرفی می شوند، از این ویژگی کمتر برخوردار هستند و نگران هستم شاید  اصلاح‌طلبان نتوانند کاندیدای جامع الشرایطی معرفی کرده و در نتیجه دچار شکست شوند.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا کاندیداهای موجود چنین ویژگی هایی دارند، خاطرنشان کرد: اگر چنین کاندیدایی  وجود نداشته باشد که باید فاتحه اصلاح طلبی را خواند. اگر جریان اصلاحات چنین شخصیتی نداشته باشد، این جریان دیگر نباید در صحنه حضور پیدا کند.

وی تاکید کرد: قطعا چنین افرادی در جریان اصلاحات وجود دارد که البته به هر دلیلی در انتخابات شرکت نمی کنند، اما با این حال  مطمئن هستم اصلاحات باز هم  نیروهایی با این ویژگی ها دارند که می توانند سکان ریاست جمهوری را بر عهده بگیرند. در مجموع من معتقدم این افرادی که تاکنون معرفی شده اند در مقایسه با اصلاح طلبانی که سمت دولتی ندارند، شاید همه ویژگی های که نام بردم از جمله سابقه دفاع از مردم را نداشته باشند.

جلالی زاده در پایان گفت: پس از انجام نظرسنجی ها و بررسی های لازم، اگر اصلاح طلبان به یک شخص اجماع کردند، باید بر ویژگی ها و امتیازهایی تکیه کنند که برای مردم قابل قبول باشد، زیرا در این دوره از انتخابات اینگونه نیست که مردم به هرکسی که اصلاح طلبان معرفی کردند، رای دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها