گلایه نماینده مجلس از مشکلات ثبت‌نام در انتخابات شوراها

کد خبر: 1056713

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با اشاره به مشکلات زیرساختی ثبت‌نام داوطلبان در انتخابات شوراها، خواستار تدبیر فوری وزارت کشور در این زمینه شد.

گلایه نماینده مجلس از مشکلات ثبت‌نام در انتخابات شوراها

خبرگزاری فارس: روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، با بیان اینکه در سال 1400 شاهد برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به عنوان اجتماعی‌ترین انتخابات در سراسر کشور هستیم، اظهار داشت: متاسفانه در مقایسه با مدت مشابه در ادوار گذشته، شاهد کاهش آمار ثبت‌نام داوطلبان تا امروز بوده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط خاص انتخابات پیش رو و محدودیت‌های تحمیلی ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا با تدبیر خوب وزارت کشور، زیرساخت‌های الکترونیکی و اینترنتی در فرآیند ثبت‌نام لحاظ شده تا افراد بتوانند به صورت غیرحضوری مراحل ثبت‌نام را طی کنند، اما متاسفانه از روز اول مهلت ثبت‌نام داوطلبان، تجربه ناخوشایندی از قطع و وصل‌های مکرر سامانه و عدم امکان دسترسی به این فرآیند به خصوص در مناطق و روستاهای دورافتاده ایران اسلامی که مشکلات زیرساخت ارتباطی در آنها وجود دارد، داشته‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: عوامل متعدد دیگری نیز مانند آشنا نبودن مردم با نحوه کار سامانه ثبت‌نام و نرم‌افزارهای جانبی مانند سامانه استعلام سوءپیشینه از دیگر معضلات مردم در فرآیند ثبت نام بوده است.

نجابت با بیان اینکه به رغم همه این نواقص و مشکلات، همچنان شاهد حضور نامزدها در روز آخر ثبت‌نام در شعب هستیم، گفت: احتمالا ازدحام و شلوغی در محل‌های ثبت‌نام حضوری و یا تراکم و ترافیک مراجعه به نرم‌افزار‌های اینترنتی، مانع ثبت‌نام همه داوطلبان در روز پایانی ثبت‌نام خواهد شد.

وی در پایان خطاب به وزارت کشور و ستاد انتخابات گفت: به منظور فراهم شدن امکان هر چه بیشتر حضور، همراهی و مشارکت مردم در انتخابات، از وزارت محترم کشور خواستاریم به منظور همراهی با مردم به خصوص در شهرها و روستاهای کوچک و دور افتاده، مهلت ثبت‌نام را تا ۴۸ ساعت آینده تمدید کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها