داماد ترامپ: برجام دیگر زنده نیست

کد خبر: 1056780

داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، رویکرد بایدن در قبال ایران را تحسین کرد.

 داماد ترامپ: برجام دیگر زنده نیست

کیهان: داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، رویکرد بایدن در قبال ایران را تحسین کرد.

شبکه بلومبرگ با اشاره به مقاله اخیر جراد کوشنر در وال‌استریت ژورنال نوشت: داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اقدام جو بایدن در قبال ایران مبنی بر ندادن مشوق برای آمدن به پای میز مذاکره را ستایش کرد و استدلال کرد که این اقدام، نشان می‌دهد برجام دیگر زنده نیست.

کوشنر در وال‌استریت ژورنال نوشت: «در حالی که بسیاری، از پیشنهاد تیم بایدن برای همکاری با اروپا و پیوستن دوباره به توافق‌نامه ایران، نگران بودند، من اقدام بایدن را هوشمندانه ارزیابی می‌کنم. همین امر به اروپاییان نشان داد که برجام مرده و تنها یک توافق جدید می‌تواند ثبات را در آینده تضمین کند.»

در واقع اگرچه بایدن در مبارزات انتخاباتی متعهد شده بود که بار دیگر به برجام بازمی‌گردد، اما در داخل آمریکا با مخالفت هر دو حزب بر سر رفع تحریم‌ها روبه‌رو شد.

کاخ سفید در تازه‌ترین اظهارات خود گفته به محض آنکه ایران به تعهدات برجامی بازگردد، مذاکرات را برای محدودیت‌های بیشتر و طولانی‌تر در برنامه هسته‌ای ایران آغاز می‌کند و همچنین گفت‌وگو درخصوص برنامه موشک‌های بالستیک و حمایت تهران از گروه‌هایی که ایالات متحده آنها را تروریست می‌داند، دنبال خواهد کرد.

کوشنر در ادامه مقاله با اشاره به سخنان «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که به تازگی گفته بود برای آمدن ایران به پای میز مذاکرات هیچ مشوقی پیشنهاد نمی‌دهیم، افزود: «هنگامی که ایران برای از سرگیری مذاکرات پاداش خواست، بایدن کار درستی انجام داد و از این کار امتناع کرد.»

در مقاله داماد ترامپ آمده است: «آمریکا باید صبور باشد و اصرار بورزد که هر توافقی باید شامل بازرسی‌های هسته‌ای و پایان دادن به نقش منطقه‌ای ایران باشد.»

کوشنر به عنوان معمار اصلی توافق‌نامه «آبراهام» میان اسرائیل و چند کشور عربی، از دولت بایدن خواست تا همچنان این روند را ادامه دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها