انتقاد نماینده مجلس از فضای مجازی رها شده

کد خبر: 1056906

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از فضای مجازی رها شده که هم اکنون ابزار دست معاندین علیه انقلاب اسلامی است، گفت: قطعاً باید در دولت آتی شبکه ملی اطلاعات عملیاتی شود زیرا امیدی به دولت فعلی نداریم.

انتقاد نماینده مجلس از فضای مجازی رها شده

خبرگزاری فارس: فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم مدیریت دولت بر فضای مجازی و جولان معاندین در آن اظهار داشت: مردم باید بتوانند از دانش و اطلاعات فضای مجازی استفاده کنند و دانستن در قانون اساسی حق مردم عنوان شده است ضمن اینکه همه مسئولین هم بیشترین توجه را به موضوع فضای مجازی داده‌اند اما متأسفانه در فضای فعلی کشور فضای مجازی به گونه‌ای است که بیشتر به عنوان یک ابزار علیه مسائل مختلف به کار گرفته می‌شود در حالیکه می‌تواند ابزاری مناسب برای رفع مشکلات کشور و نقایص به حساب آید به شرط اینکه محتوای لازم در آن وجود داشته و به خوبی پالایش شده و از فرهنگ مناسبی برخوردار باشد.

وی افزود: اگر محتوای خوبی در فضای مجازی ارائه شود می‌تواند جهت دانش‌افزایی و آموزش و یادگیری بهتر به حساب آید و تأثیراتی بهتری در جامعه داشته باشد ولی مهم آن است کسانی که نگهبانان فرهنگ جامعه هستند و مراقبان هویت دینی، مذهبی و ملی و همه خوبی‌های جامعه هستند باید خود را متعهد به آن بدانند که مردم از ابزار و وسیله فضای مجازی به خوبی و درستی استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مسئولین وقتی از طرف مردم نیابت پیدا کرده‌اند تا اموری را اداره کنند و کارهایی را انجام دهند وظیفه آنان است که کسانی که به دنبال ایجاد مشکل برای مردم هستند را شناسایی کرده و مانع از نیت شوم آنها شوند چرا که برخی از اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی در زمره حوزه‌های امنیتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که می‌تواند به کانون گرم خانواده‌ها آسیب جدی وارد کند.

بشیری اظهار داشت: در اینکه باید از ابزار فضای مجازی استفاده کنیم شکی نیست ولی مسئولین وظیفه دارند تا نهایت تلاش خود را به کار بسته و مانع از اقدامات دشمنان در فضای مجازی و جولان پیاده‌ نظام‌های آنها که به منظور به زانو درآوردن کشورمان فعالیت‌های مخربی را انجام می‌دهند، شوند.

نماینده پاکدشت در مجلس گفت: هیچ عاقلی نمی‌پسند سرنوشت یک ملت در دستان فضای مجازی که از خارج مدیریت می‌شود، بدهند و اگر کشورهای مدعی را در دنیا نگاه کنیم متوجه می‌شویم فضای مجازی در آن کشورها هیچگاه به صورت آزاد نبوده و امکان فعالیت‌های مخرب علیه امنیت ملی آن کشور داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌در خیلی از کشورهای توسعه یافته شبکه ملی اطلاعات وجود دارد و در آن کشورها برای آنکه امنیت، هویت‌شان و فرهنگ‌شان آسیبی وارد نشود به صورت دقیق آن را رصد کرده و نظارت می‌کنند و تدابیر لازم را برای این موضوع در نظر می‌گیرند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: فضای مجازی در کشورمان کاملاً رها شده  است و با اینکه می‌توانیم از این ابزار به نحوه خوبی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم اما مدیریت این ابزار هم‌اکنون در اختیاری خارجی‌ها است و پیاده‌نظام‌های آنها در این فضا جولان می‌دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از معاندین فضای مجازی برای قلع و قمع خانوارها و هویت دینی، ملی و فرهنگی و آزادگی جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند گفت: قطعاً باید در دولت آتی شبکه ملی اطلاعات عملیاتی شود و ما امیدمان  از دولت فعلی ناامید شده است.

بشیری تصریح کرد: انقلاب ما و مردم کشورمان فرهنگی بوده و فرهنگی هستند؛ ما به دنبال نوگرایی و تحول‌گرایی‌هستیم و به هیچ وجه از ایستایی استقبال نمی‌کنیم ولی بایستی ابزار مناسب را در اختیار ملت قرار داد که مسئولین می‌توانند ضمن راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و یکدل کردن همه دستگاه‌ها برای راه‌اندازی آن جوانان را برای استفاده از محتوای خوب این فضا تشویق کنند ولی اگر هم بخش‌های مختلف کشور در این زمینه کوتاهی کنند خسران زیادی خواهیم دید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها