برنامه کمیسیون آموزش مجلس برای کنکور

کد خبر: 1056909

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تلاش مجلس یازدهم در راستای حذف غول کنکور گفت: ان شاء الله در آینده نزدیک مجلس یازدهم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور را حذف خواهد کرد.

برنامه کمیسیون آموزش مجلس برای کنکور

 خبرگزاری فارس: مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با برنامه «سعادت آباد» رادیو تهران درباره کنکور و نیاز جامعه به این ماراتن طاقت فرسا اظهار داشت: کنکور بحثی جهانی است. اگر بین عرضه و تقاضا توازنی وجود نداشته باشد باید به راهکارهای دیگر متوسل شد در کشور ما هم چون برای ورود به دانشگاه های خاص متقاضیان بیش از ظرفیت هستند ناچارا به کنکور متوسل می شویم.

وی افزود: کنکور در کشور ما متفاوت از جاهای دیگر دنیاست به جهت اینکه چرا برخی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه ها و شهرهای خاص هستند. بنا بر بررسی های انجام شده  کنکور در جمیع جهات نقص های زیادی دارد.استرسی که به خانواده ها و دانش آموزان وارد می شود قابل جبران نیست. سالیان درازی است که بحث کنکور در کشور مطرح است اما ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال ساماندهی این اوضاع هستیم و به مردم اطمینان می دهم در مجلس یازدهم، ساز و کارهای لازم اتخاذ خواهد شد و همه ما مصمم هستیم کنکور را در جهت مصلحت کشور و دانش آموزان ساماندهی کرده و آن را حذف و شیوه ای جایگزینش نماییم.  

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تایید چرخش مالی کنکور و جایگزین گزینه برای آن اظهار داشت: موافقت هایی با وزارت علوم انجام شده است. ملاک ما آزمون نهایی و نمره سه سال متوسطه دوم برای ورود به دانشگاه ها است و وزارت علوم هم این پیشنهاد را پذیرفته است. در این سه سال فرآیند علمی دانش آموز باید پایش شود و از آن برای ورود به دانشگاه استفاده گردد.

وی با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی برای دانش آموزان وجود ندارد گفت: وقتی امتیاز دانش آموزان بهترین مدارس تهران و مدارس شهرستان ها یکی شود دیگر نیازی نیست تمامی دانش آموزان و دانشجویان باری تحصیل به تهران بیایند.

اسماعیلی در ادامه این گفتگو به مافیای کنکور و سود حاصل از این رقابت اشاره کرد و گفت: چاپ جزوه ها و کتاب های کنکور دست مافیایی است که با حذف کنکور مخالف هستند. آنها دوست ندارند کنکور حذف شود.

وی در تاکید این موضوع که در تمام دنیا رشته های فنی و مهارتی رونق دارد خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عملکرد برخی مسئولان رشته های پزشکی، پیراپزشکی از منظر مادی و جایگاه در جامعه مورد استقبال قرار گرفته اند. ان شاء الله در آینده نزدیک مجلس یازدهم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور را حذف خواهد کرد. اما چون در آستانه کنکور سال آینده هستیم نمی خواهیم در جامعه التهاب ایجاد کنیم از چندماه آینده این روند نظم خواهد گرفت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها